Η σχέση της γλωσσικής ανάπτυξης με την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη παιδιών προσχολικής ηλικίας: μία διαχρονική μελέτη

Περίληψη

Υπό το πρίσμα των σύγχρονων θεωρητικών προσεγγίσεων, η γλωσσική ανάπτυξη εντάσσεται σε ένα πολυσύνθετο αναπτυξιακό πλαίσιο εντός του όποιου θεωρείται ότι αποτελεί βασικό παράγοντα τόσο για τη μάθηση όσο και για την κοινωνική ανάπτυξη και την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των παιδιών. Μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά με σημαντικά γλωσσικά ελλείμματα παρουσιάζουν δυσκολίες στη επικοινωνία, στη διατήρηση κοινωνικών σχέσεων, καθώς και αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς. Ωστόσο, ελάχιστες είναι οι σχετικές μελέτες που αφορούν σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, ενώ τα δείγματα των συγκεκριμένων μελετών περιλαμβάνουν συνήθως παιδιά που έχουν ήδη παραπεμφθεί για γλωσσικές διαταραχές, συνεπώς δεν ανακλούν το πλήρες φάσμα των γλωσσικών δυσκολιών. Ακόμη, τις τελευταίες δεκαετίες μελετάται η Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ) που φαίνεται να προκαλεί σοβαρούς περιορισμούς στην καθημερινότητα των παιδιών, τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και στις κοινωνικές τους αλληλεπιδράσεις. Η παρούσα μελέτη στοχεύε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In light of contemporary approaches, language development is part of a complex developmental framework within which it is considered to be a key factor in children's learning and social development. The timing of language emergence and development is characterised by large individual differences and variations. Studies show that children with language deficits also have difficulties in communicating, in establishing social relationships as well as present more behavioural problems. Developmental Language Disorder (DLD), a disorder non-associated with other developmental problems, has been shown to cause severe limitations in children's everyday life, both in the educational process and in social interactions. However, the samples in these studies do not reflect the full range of language difficulties of young children, as they usually include in their samples children who have already been referred for language disorders and often, they do not include comparative data from typically d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53529
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53529
ND
53529
Εναλλακτικός τίτλος
The relationship between language development and psychosocial development in preschoolers: a longitudinal study
Συγγραφέας
Μοκαΐτη, Φανή (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Καρούσου Αλεξάνδρα
Πετρογιάννης Κωνσταντίνος
Ρεκαλίδου Γαλήνη
Μακρής Νικόλαος
Καζή Σμαράγδα
Μάρκος Άγγελος
Διακογιώργη Κλεοπάτρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Προσχολική ηλικία; Γλωσσική ανάπτυξη; Κοινωνικές σχέσεις; Προβλήματα συμπεριφοράς; Σχολική ετοιμότητα; Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή; Ψυχοκοινωνική προσαρμογή; Κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη; Αυτοέλεγχος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)