Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές προσεγγίσεις ηγεσίας και ακολούθησης: μια κοινωνιολογική μελέτη περίπτωσης μιας ομάδας μπάσκετ

Περίληψη

Η μελέτη της ηγεσίας έχει απασψολήσει το επιστημονικό ενδιαφέρον για δεκαετίες και έχει μελετηθεί από ποικίλους κλάδους. Παρόλα αυτά, η ηγεσία παραμένει μία διφορούμενη έννοια. Απομακρυνόμενοι από προσεγγίσεις της έννοιας που βασίζονται στη θέση κάποιου, οι οποίες συνδέονται με άτομα σε ιεραρχικές θέσεις, η μελέτη αυτή διερευνά την άσκηση ηγεσίας και «ακολούθησης» (followership) σε μια ομάδα μπάσκετ πανεπιστημιακού επιπέδου του Ηνωμένου Βασιλείου χωρίς επίσημα διορισμένο προπονητή. Μέσω αυτής της μελέτης περίπτωσης, η ηγεσία και η «ακολούθηση» θεωρούνται ως «πρακτικές» (και όχι δεδομένα αξιώματα) που καθορίζονται μέσω του λόγου και της συνεργασίας των διαφόρων μελών της ομάδας, υπό την προϋπόθεση ότι οι πρακτικές αυτές συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της ομάδας. Υιοθετώντας έναν εθνογραφικό σχεδιασμό και χρησιμοποιώντας ποιοτικές τεχνικές, η μελέτη αποκαλύπτει πώς οι έννοιες της ηγεσίας και ακολούθησης γίνονται «γλωσσικά» αντιληπτές κατά τη διάρκεια των time-out της ομάδας (δηλαδή, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study of leadership has attracted scholarly attention for decades and has been studied from various disciplines and analytical approaches; yet leadership remains an ambiguous concept. Moving away from position-based approaches to leadership, which are linked with individuals in hierarchical positions, this PhD project investigates the performance of leadership and followership practices in a UK university-level basketball team with no officially assigned coach. Through this case study analysis, leadership and followership are understood as discursive and collaborative constructs which various members of the team can enact, provided that they contribute to the accomplishment of the team’s goals. Adopting an ethnographic design and using qualitative techniques, the study unpacks the discursive construction of leadership and followership practices during the team’s time-out interactions (i.e., the 60-seconds halt in the game which allows coaches to communicate with the team). The data ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53528
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53528
ND
53528
Εναλλακτικός τίτλος
Challenging traditional understandings of leadership and followership through discourse: a sociolinguistic case study of a basketball team
Συγγραφέας
Σταυρίδου, Αναστασία (Πατρώνυμο: Δήμος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
University of Warwick
Εξεταστική επιτροπή
Schnurr Stephanie
File Kieran
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Ηγεσία στο χώρο
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)