Γνώση και ταυτότητες στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών πολιτικών ανώτατης εκπαίδευσης: το παράδειγμα των προγραμμάτων σπουδών για την αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα

Περίληψη

Η διατριβή τοποθετείται στη διατομή της Κοινωνιολογίας της Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Κοινωνιολογίας της Εκπαιδευτικής Γνώσης. Ειδικότερα, το αντικείμενό της εντάσσεται στην ευρύτερη προβληματική σχετικά με τη σχέση των υπερεθνικών πολιτικών ανώτατης εκπαίδευσης και συγκεκριμένα των ευρωπαϊκών πολιτικών (Ευρωπαϊκή Ένωση, Διαδικασία της Μπολόνια) με τις πολιτικές που τα κράτη μέλη διαμορφώνουν/υιοθετούν και εφαρμόζουν εντός των εθνικών εκπαιδευτικών συστημάτων τους. Το ειδικό θέμα της αφορά στη μελέτη των αλλαγών στην εκπαίδευση και την επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτές εγγράφονται στα προγράμματα της αρχικής τους εκπαίδευσης και επιστημονικής συγκρότησης, δηλαδή τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Κεντρικός στόχος της διατριβής είναι η ανάπτυξη ενός θεωρητικού μοντέλου για τη συστηματική μελέτη των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να αναλυθεί ο κυρίαρχος (παιδαγωγικός) λόγος και να αναδειχθούν οι αρχές που διέπου ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

As part of globalised policies on knowledge change in institutions of higher education, European Union policies and the Bologna Process seek to promote curricular re-organisation. In exploring the responses of Greek Education Departments to European HE policies, this thesis attempts to combine a Foucault inspired analysis of policy discourse and govermentality -the perspectives of S.J. Ball (1993, 2008a) and M. Dean (2006)- and Bernstein’s approach to pedagogic discourse. Bernstein (2000) explicates identities formed through ‘procedures of introjection’, and those based on ‘procedures of projection’, reflecting external contingencies. Data are drawn from a questionnaire survey and from the textual analysis of official documents of the departments -mainly the Students’ Handbooks. Our substantive findings, which may refer to trends of wider significance, suggest that although in Greece competency discourse is not as yet a strong element in official discourse on higher education, changes ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28915
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28915
ND
28915
Εναλλακτικός τίτλος
Knowledge and identities in the context of european higher education policy: the case of teacher education curricula in Greece
Συγγραφέας
Σαρακινιώτη, Αντιγόνη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσατσαρώνη Άννα
Σταμέλος Γεώργιος
Παπαδάκης Νικόλαος
Κυρίδης Αργύριος
Σιάνου-Κύργιου Ελένη
Καμαριανός Ιωάννης
Κατσής Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Έλεγχος; Εξουσία; Γνώση; Ταυτότητες; Ανάλυση προγραμμάτων σπουδών μέσα από ανάλυση λόγου; Εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Παιδαγωγικά τμήματα; Πειθαρχία; Διακυβέρνηση; Κυβερνησιμότητα; Ευρωπαϊκή πολιτική; Ανώτατη εκπαίδευση; Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πολιτικής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
548 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)