Ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίας στη διαχείριση της πολυπολιτισμικής σύνθεσης του σύγχρονου σχολείου και στη διαμόρφωση πλουραλιστικής εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής

Περίληψη

Η αυξημένη μετανάστευση των τελευταίων ετών στον ελλαδικό χώρο έχει ως αποτέλεσμα την έντονη ποικιλομορφία στα σχολεία από την οποία απορρέουν πλήθος νέων αναγκών που απαιτούν σωστή διαχείριση για την αποφυγή μελλοντικών προβλημάτων. Το βασικό αυτό ρόλο καλείται να επιτελέσει ο ηγέτης εκπαιδευτικός αφού όπως υποστηρίζεται και βιβλιογραφικά ο τρόπος εφαρμογής της ηγεσίας του έχει άμεση επίδραση στα μαθητικά παράγωγα, με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών να θεωρούνται βαρύνουσας σημασίας στη σκιαγράφηση μιας αποτελεσματικής ηγεσίας. Στην παρούσα μελέτη έγινε προσπάθεια διερεύνησης των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου με σκοπό τη σκιαγράφηση του τρόπου εφαρμογής της εκπαιδευτικής ηγεσίας στο σύγχρονο σχολείο και της πρόθεσης των εκπαιδευτικών να αναλάβουν ενεργό ρόλο στη συνδιαμόρφωση εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής για ζητήματα ετερότητας του σχολείου τους. Το συνολικό δείγμα της έρευνας απο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The increased immigration in recent years in Greece has resulted in intense diversity in schools, from which arise a multitude of new needs that must be administrated by the leader teacher, since the way they implement their leadership has a direct effect on the student outcomes and the perceptions of the teachers are considered of great importance in outlining an effective leadership. In this study, an attempt was made to investigate the perceptions of Primary and Secondary education teachers throughout Greece using an online questionnaire in order to outline how educational leadership is implemented in the modern school, as well as the intention of teachers to take an active role in co-shaping internal educational policy for diversity issues of their school. The sample of the research was 1052 teachers. Initially, teachers' perceptions were recorded in the axes of educational administration, human relations management, cooperation with society, and management of curricular programs b ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2025)
DOI
10.12681/eadd/53326
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53326
ND
53326
Εναλλακτικός τίτλος
The role of educational leadership in the administration of the multicultural composition of the modern school and in the formation of a pluralistic internal educational policy
Συγγραφέας
Καραδήμου, Μαρία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Φούκας Βασίλειος
Ιορδανιδης Γεωργιος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Θωΐδης Ιωάννης
Νικολάου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική ηγεσία; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Ετερότητα; Εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική; Ανάληψη ρόλων; Αντιλήψεις και αυτοαντιλήψεις εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.