Αυτοαξιολόγηση των μαθητών και σχολική επίδοση: μελέτη των μεταξύ τους σχέσεων και οι απόψεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και μαθητών

Περίληψη

Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και η μετατόπιση του ενδιαφέροντος στον ενεργό ρόλο των μαθητών και τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, έφερε στο προσκήνιο νέες θεωρήσεις και πρακτικές στην αξιολόγηση των μαθητών. Μία από τις μορφές αξιολόγησης που θέτει το μαθητή στο επίκεντρο αποτελεί η αυτοαξιολόγηση. Κατά τη διάρκεια της αυτοαξιολόγησης οι μαθητές σκέπτονται, προβληματίζονται και αξιολογούν το έργο τους και τα αποτελέσματά του. Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν εκπονηθεί, κυρίως σε χώρες του εξωτερικού, έρευνες οι οποίες έχουν δείξει πως η αυτοαξιολόγηση επιδρά θετικά στη σχολική επίδοση των μαθητών, σε διάφορα, μάλιστα, γνωστικά αντικείμενα. Ωστόσο, οι λιγότερες από αυτές τις έρευνες έχουν υλοποιηθεί στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε αντίθεση με τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης. Στην Ελλάδα οι ελάχιστες σε αριθμό έρευνες, που μελετούν τη σχέση της αυτοαξιολόγησης και της σχολικής επίδοσης μαθητών του Δημοτικού, περιορίζονται σε ένα κάθε φορά γνωστικό αντικείμενο. Στο π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The modern educational reality and the shift of interest in the active role of students and their participation in the educational process, brought to the fore new views and practices in student assessment. One of the forms of assessment that the student focuses on is self-assessment. During self-assessment, students think, reflect and evaluate their work and its results. In recent decades, research has been conducted, mainly in foreign countries, which has shown that self-assessment has a positive effect on students' school performance, in various, in fact, subjects. However, fewer of these surveys have been implemented in Primary education, unlike other levels of education. In Greece, the few surveys that study the relationship between self-assessment and school performance of primary school students are limited to one subject at a time. In this context, and in order to study the relationships, but also to investigate the degree of connection between students' self-assessment using t ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2024)
DOI
10.12681/eadd/51979
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51979
ND
51979
Εναλλακτικός τίτλος
Students’ self-assessment and school performance: study of the relationships between them and the views of the participating teachers and students
Συγγραφέας
Βασιλειάδου, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Καραδημητρίου Κωνσταντίνος
Θεοδώρου Δημήτριος
Σιδηροπούλου Μαρία
Πεντέρη Ευθυμία
Μάρκος Άγγελος
Πλιόγκου Βασιλική
Ζάραγκας Χαρίλαος
Ρεκαλίδου Γαλήνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση; Διαμορφωτική αξιολόγηση; Αυτοαξιολόγηση μαθητή; Διαστάσεις αυτοαξιολόγησης; Ρουμπρίκες; Σχολική επίδοση; Απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.