Τυπολογίες ρόλων προέφηβων θυτών και θετικά κείμενων στον εκφοβισμό μαθητών: διερεύνηση των κοινωνικο-γνωστικών δεξιοτήτων, των χαρακτηριστικών προσωπικότητας και της επιθετικότητας

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη είχε ως σκοπό την εξέταση της ισχύος δύο ερμηνευτικών θέσεων του εκφοβισμού, όπως αυτές εκφράζονται μέσω δύο διακριτών τυπολογιών ρόλων συμμετοχής στον εκφοβισμό και μέσω της μέτρησης της γνωστικής επεξεργασίας των κοινωνικών πληροφοριών και της θεωρίας του νου των θυτών και των θετικά κείμενων στον εκφοβισμό μαθητών. Επιπλέον, εξετάστηκαν οι δύο λειτουργίες της επιθετικότητας καθώς και δύο προδιαθεσιακά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, η ενσυναίσθηση και τα χαρακτηριστικά ψυχοπαθητικής προσωπικότητας. Διεξήχθησαν δύο μελέτες στις οποίες το δείγμα αποτέλεσαν 222 μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου οι οποίοι κατανεμήθηκαν σε ρόλους συμμετοχής στον εκφοβισμό με βάση δύο τυπολογίες ρόλων. Η Μελέτη 1 περιελάμβανε τη διεξαγωγή της έρευνας σε δύο χρονικές φάσεις: κατά την πρώτη φάση χορηγήθηκαν ομαδικά ερευνητικά εργαλεία αυτο-αναφοράς σε ένα ευρύτερο δείγμα μαθητών (935 μαθητές) και κατά τη δεύτερη φάση χορηγήθηκε ατομικά, έπειτα από προκριματικό έλεγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was the confirmation of the power of two explanatory models for bullying, through the comparison of two typologies of participant roles in bullying. Specifically, social information processing and theory of mind of preadolescent bullies and students with pro-bullying behavior were examined. Moreover, two personality traits (empathy and psychopathic traits) were examined along with the two functions of aggression. Two studies were conducted, in which the sample consisted of 222 fifth-grade and sixth-grade elementary school students, who were allocated into participant roles in bullying, corresponding to the two typologies of participant roles in bullying. Study 1 included two phases: during the first phase self-report questionnaires were administered collectively in a broader sample of 935 students and during the second phase the sample of the present study emerged through screening. Students responded individually to questions regarding social scenarios as ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2024)
DOI
10.12681/eadd/51883
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51883
ND
51883
Εναλλακτικός τίτλος
Typologies of bullying in pre-adolescent bullies and students with probullying behavior: investigation of socio-cognitive skills, personality characteristics and aggression
Συγγραφέας
Κιπριτσή, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κόκκινος Κωνσταντίνος
Μακρής Νικόλαος
Πλατσίδου Μαρία
Μιχαηλίδη Πλουσία
Μάρκος Άγγελος
Φάντη Κωνσταντίνος
Αντωνοπούλου Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Εκφοβισμός; Τυπολογίες ρόλων συμμετοχής στον εκφοβισμό; Γνωστική επεξεργασία κοινωνικών πληροφοριών; Θεωρία του νου; Ενσυναίσθηση; Χαρακτηριστικά ψυχοπαθητικής προσωπικότητας; Λειτουργίες επιθετικότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.