Η εκπαίδευση των πομακόφωνων μαθητών στη Δ. Θράκη: μια εμπειρική έρευνα με απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών για το σχολικό εγχειρίδιο της Ελληνικής γλώσσας (ΣΤ' τάξης μειονοτικών σχολείων)

Περίληψη

Στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης -και ειδικά σε εκείνα που φοιτούν Πομάκοι μαθητές- το πρόβλημα της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε σχέση με τη μητρική παρουσιάζει την ιδιαιτερότητα ότι οι Πομάκοι μαθητές στο σχολείο διδάσκονται στις δύο επίσημες γλώσσες της μουσουλμανικής μειονότητας, την Tουρκική και την Eλληνική.Αναφορικά με την ελληνική γλώσσα σημαντικό είναι να εξεταστεί η συμβολή του σχολικού εγχειριδίου στην εκμάθηση της σε αυτό το περιβάλλον. Ειδικότερο ενδιαφέρον έχει το σχολικό εγχειρίδιο της ελληνικής γλώσσας για την ΣΤ΄ τάξη των μειονοτικών σχολείων, ιδιαίτερα με τους πομακόφωνους μαθητές. Είναι λογικό να γεννάται το ερώτημα -μέσα από τις απαντήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών- σε ποιο βαθμό το συγκεκριμένο σχολικό εγχειρίδιο, της ελληνικής γλώσσας για την ΣΤ΄ τάξη (ελληνόφωνο πρόγραμμα μειονοτικών σχολείων) και ειδικά στα σχολεία που φοιτούν Πομάκοι μαθητές, βοήθησε στην επιτυχή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.Σκοπός της παρούσας εργασίας, λοιπόν, είναι η διερεύνηση των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the minority schools of Thrace - and especially in those where Pomak students attend - the problem of teaching the Greek language in relation to the mother tongue presents the peculiarity that Pomak students are taught in the two official languages of the Muslim minority, Turkish and Greek. Regarding the Greek language, it is important to examine the contribution of the textbook to its learning in this environment. Of particular interest is the Greek language textbook for the 6th grade of minority schools, especially with Pomak-speaking students.It is logical to ask the question -through the answers of students and teachers- to what extent this school textbook, of the Greek language for the 6th grade (Greek program for minority schools) and especially in the schools attended by Pomak students, helped in the successful learning of the Greek language.The purpose of this paper, therefore, is to investigate the views of students and teachers about the textbook of the Greek Language (SSS ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2024)
DOI
10.12681/eadd/51480
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51480
ND
51480
Εναλλακτικός τίτλος
The education of pomak-speaking students in Western Thrace: an empirical survey with views of students and teachers on the Greek Language textbook (6th Grade Minority Schools)
Συγγραφέας
Γεωργίτσης, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Γιώτσα Άρτεμις
Τσιτσανούδη Νικολέττα
Στεργίου Αμαρυλλίδα
Σακελλαρίου Μαρία
Ζαφειρόπουλος Κωνσταντίνος
Φραγκούλης Ιωσήφ
Ζμάς Αριστοτέλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικό εγχειρίδιο; Ελληνική γλώσσα; Πομακόφωνοι μαθητές; Δ. Θράκη; Μειονοτικά σχολεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.