Μοντελοποίηση και βελτιστοποίηση χαλύβων μέσης περιεκτικότητας σε Mn

Περίληψη

Χάλυβες TRIP-TWIP μέσης περιεκτικότητας σε Mn (medium Mn), το οποίο ανέρχεται μέχρι 12wt%, είναι βασικοί υποψήφιοι της τρίτης γενιάς χαλύβων υψηλής αντοχής AHSS, για εφαρμογές χαμηλού βάρους στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σε χάλυβες medium Mn έχουν παρατηρηθεί εξαιρετικοί συνδυασμοί αντοχής και ολκιμότητας εξαιτίας του ε-, α'- μαρτενσιτικού μετασχηματισμού και της διδυμιακής παραμόρφωσης του παραμένοντα ωστενίτη κατά την παραμόρφωση του υλικού. Η σταθεροποίηση του παραμένοντα ωστενίτη συχνά επιτυγχάνεται μέσω του εμπλουτισμού του σε C και Mn κατά τη θερμική κατεργασία της ενδοκρίσιμης ανόπτησης. Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί εντατικές προσπάθειες για την αναγνώριση χημικών συστάσεων και θερμικών κατεργασιών που οδηγούν σε επιθυμητά χαρακτηριστικά της μικροδομής των μηχανικών ιδιοτήτων σε χάλυβες medium Mn. Ωστόσο, προηγούμενες μελέτες είναι βασισμένες κυρίως στον εμπειρισμό, στη διενέργεια εκτεταμένων πειραμάτων και σε διαδικασίες δοκιμής και σφάλματος. Στην παρούσα διδακτορική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Medium Mn TRIP-TWIP steels, containing up to 12wt% Mn, have attracted attention as potential candidates for the 3rd generation of Advanced High Strength Steels, primarily for lightweight automotive applications. Excellent combinations of strength and ductility have been observed in medium Mn steels, due to retained austenite stabilization at room temperature and subsequent activation of stress assisted and strain induced ε- and α'-Martensitic transformations as well as mechanical twining upon loading. A popular technique of stabilizing retained austenite is through the partitioning of C and Mn during an intercritical annealing process, starting from of a martensitic microstructure. Over the years significant effort has been made in order to identify compositions and processing conditions that lead to favorable microstructural and mechanical properties in medium Mn steels. Yet most studies are based on empiricism, extensive experimental effort, or ad hoc computational solutions. In the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10442/hedi/51330
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51330
ND
51330
Εναλλακτικός τίτλος
Modeling and optimization of medium Mn steels
Συγγραφέας
Αριστειδάκης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανικής, Υλικών και Κατεργασιών. Εργαστήριο Υλικών
Εξεταστική επιτροπή
Χαϊδεμενόπουλος Γρηγόρης
Αράβας Νικόλαος
Αλεξανδρίδης Αλέξανδρος
Κερμανίδης Αλέξης
Olson Gregory
Zavaliagos Antonios
Bleck Wolfgang
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΜηχανική Υλικών ➨ Μέταλλα και Κράματα
Λέξεις-κλειδιά
Σχεδιασμός Κραμάτων; Μοντελοποίηση Μικροδομής; Χάλυβες Μέσης Περιεκτικότητας σε Mn
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)