Προσομοίωση και σχεδιασμός της κατεργασίας ομογενοποίησης σε διελάσιμα κράματα αλουμινίου της σειράς 6xxx: διαμόρφωση κανόνων σχεδιασμού για υψηλή διελασιμότητα

Περίληψη

Οι σύγχρονες ελαφρές κατασκευές τόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία όσο και την αεροπορική βιομηχανία απαιτούν την ανάπτυξη διελάσιμων κραμάτων αλουμινίου υψηλής αντοχής με βάση το σύστημα Al-Mg-Si (σειρά 6xxx). Η αύξηση της αντοχής είναι δυνατή με την αύξηση του επιπέδου κραμάτωσης σε Mg και Si, ώστε να σχηματιστεί μεγαλύτερο ποσοστό από τη φάση ισχυροποίησης Mg2Si (π.χ στα κράματα 6061 και 6082). Ωστόσο η αυξημένη κραμάτωση προκαλεί υποβάθμιση της διελασιμότητας και οδηγεί σε εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες διέλασης στα κράματα αυτά. Στην άλλη μεριά του φάσματος, δηλαδή σε εφαρμογές όπου απαιτείται χαμηλή αντοχή (π.χ. κράματα 6060 και 6063), η βασική βιομηχανική απαίτηση είναι η αύξηση της ταχύτητας διέλασης, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε αύξηση της παραγωγικότητας. Και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται ότι η διελασιμότητα αποτελεί την «ιδιότητα-κλειδί» που πρέπει να ελεγχθεί και να βελτιωθεί μέσω ενός προσεκτικού σχεδιασμού της κατεργασίας ομογενοποίησης. Μέχρι τώρα το πρόβλημα αυτό έχει αν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

New demanding light-weight applications in the automotive and aircraft sectors require the development of high-strength Al-alloy extrusions based on the Al-Mg-Si system (6xxx series). The increase of strength is possible with higher alloying with Mg and Si, in order to form higher amounts of the strengthening phase Mg2Si (e.g. 6061 and 6082 alloys). However increased alloying deteriorates the extrudability, leading to extremely low extrusion speeds for the high-strength alloy systems. In the other end of the spectrum, i.e. low-alloy low-strength applications (e.g. 6060 or 6063 alloys), the main industrial requirement is to increase the extrusion speed, in order to increase production rates. In both cases, it appears that extrudability is the key property that should be controlled and improved through a carefully designed homogenization process. So far the problem has been tackled in a rather empirical way, involving intense trial-and-error laboratory or even industrial experiments to f ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37095
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37095
ND
37095
Εναλλακτικός τίτλος
Simulation and design of the homogenization process of 6xxx extrudable aluminum alloys: development of design rules for high extrudability
Συγγραφέας
Σαράφογλου, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Ιωακείμ)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Χαϊδεμενόπουλος Γρηγόριος
Αράβας Νικόλαος
Μανωλάκος Δημήτριος
Παντελής Δημήτριος
Παντελάκης Σπυρίδων
Παυλάτου Ευαγγελία
Ζαβαλιάγκος Αντώνιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Προσομοίωση; Σχεδιασμός Κραμάτων; Κράματα αλουμινίου; Ομογενοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
x, 154 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)