Ανταπόκριση στη διδασκαλία και παρέμβαση για την ανίχνευση και αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών στα μαθηματικά

Περίληψη

Οι μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά είναι ένα ζήτημα που απασχολεί διαχρονικά τόσο την επιστημονική έρευνα όσο και την εκπαιδευτική πράξη. Σχετίζεται άμεσα με την πραγμάτωση της ισότιμης πρόσβασης στη μάθηση και βρίσκεται στο επίκεντρο ενός πολυπαραγοντικού φαινόμενου που έχει αντίκτυπο στα άτομα, την κοινωνία, τον πολιτισμό και την οικονομική ανάπτυξη. Οι δυσκολίες και τα προβλήματα στη μάθηση που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, ανεξάρτητα από την προέλευση ή την «ετικέτα» που αυτά φέρουν, αποτελούν αρνητικό παράγοντα σχολικής προόδου και συχνά αίτια σχολικής αποτυχίας. Στην Ελλάδα, ο μηχανισμός υποστήριξης του μαθητή ενεργοποιείται ουσιαστικά μετά τη «διάγνωση», με την τοποθέτηση του σε κάποια κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Η διαδικασία αυτή βασίζεται στο κριτήριο της απόκλισης ανάμεσα στη νοητική ικανότητα και την επίδοση, που πάρα την ευρύτητα χρήσης του, έχει δεχθεί κριτική για την αποτελεσματικότητά του. Στον αντίποδα του κριτηρίου της απόκλισης, έχει αναπτυχθεί ένα εναλλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Learning disabilities in mathematics is an issue that has preoccupied both the scientific research and the educational practice in depth over the years. It is directly related to achieving the equity of access in learning and is in the center of a multifactorial phenomenon that has an impact on individuals, the society as well as culture and financial growth. The struggles and problems in the learning process that students are facing, despite their cause or the “label” that they carry, can form a negative factor for school performance and often lead to school failure. In Greece the educational support is actually triggered after the diagnosis has taken place and the student is ranked on the basis of a special education needs group. This procedure is based on the IQ-achievement discrepancy model which despite being widely used has been subject to criticism for its lack of effectiveness. By contrast, an alternative model has been developed, the so called Response to Instruction, and its ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2024)
DOI
10.12681/eadd/51228
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51228
ND
51228
Εναλλακτικός τίτλος
Response to instruction and intervention for screening and supporting students with learning disabilities in mathematics
Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Παναγιώτης του Γεώργιος
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Τζιβινίκου Σωτηρία
Σταθοπούλου-Βασιλονικολού Χαρίκλεια
Σακονίδης Χαράλαμπος
Βλάχος Φίλιππος
Μαραβελάκης Πέτρος
Αγαλιώτης Ιωάννης
Φιλιππάτου Διαμάντω
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Μαθηματικά, γενικά
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ανταπόκριση στη Διδασκαλία; Μαθησιακές δυσκολίες; Μαθηματικά; Καθολική ανίχνευση; Παρακολούθηση της προόδου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.