Περίληψη
Αξιολόγηση Μαθηματικών Ικανοτήτων μαθητών Γ΄ τάξης Δημοτικού με τη χρήση των Διαγνωστικών Μαθηματικών Δοκιμασιών προσαρμοσμένων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Εισαγωγή: Η λειτουργικότητα του ατόμου στα Μαθηματικά είναι ένα ακαδημαϊκό ζητούμενο και ταυτόχρονα μια προσωπική αναγκαιότητα. Αυτή μειώνεται από την ύπαρξη Μαθηματικών Μαθησιακών Δυσκολιών (Μ.Μ.Δ.), οι οποίες εμποδίζουν την αποτελεσματική διαχείριση των σχολικών και καθημερινών μαθηματικών δοκιμασιών. Οι Μ.Μ.Δ. επηρεάζουν τον πληθυσμό σε ποσοστό έως και 8% και φαίνεται να σχετίζονται με νευρο -γνωστικά ελλείμματα. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο προσδιορισμός της Μαθηματικής επάρκειας μαθητών Δημοτικού και στόχος η ανίχνευση των Μαθηματικών Μαθησιακών Δυσκολιών τους. Προς την πραγμάτωση των ανωτέρω, προσαρμόστηκαν οι ‘Διαγνωστικές Μαθηματικές Δοκιμασίες’ (Diagnostical Mathematical Tasks) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Μεθοδολογία: Στην έρευνα συμμετείχαν 151 μαθητές, τελειόφοιτοι της Τρίτης Τάξης Δημοτικού. Αξιολο ...
Αξιολόγηση Μαθηματικών Ικανοτήτων μαθητών Γ΄ τάξης Δημοτικού με τη χρήση των Διαγνωστικών Μαθηματικών Δοκιμασιών προσαρμοσμένων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Εισαγωγή: Η λειτουργικότητα του ατόμου στα Μαθηματικά είναι ένα ακαδημαϊκό ζητούμενο και ταυτόχρονα μια προσωπική αναγκαιότητα. Αυτή μειώνεται από την ύπαρξη Μαθηματικών Μαθησιακών Δυσκολιών (Μ.Μ.Δ.), οι οποίες εμποδίζουν την αποτελεσματική διαχείριση των σχολικών και καθημερινών μαθηματικών δοκιμασιών. Οι Μ.Μ.Δ. επηρεάζουν τον πληθυσμό σε ποσοστό έως και 8% και φαίνεται να σχετίζονται με νευρο -γνωστικά ελλείμματα. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο προσδιορισμός της Μαθηματικής επάρκειας μαθητών Δημοτικού και στόχος η ανίχνευση των Μαθηματικών Μαθησιακών Δυσκολιών τους. Προς την πραγμάτωση των ανωτέρω, προσαρμόστηκαν οι ‘Διαγνωστικές Μαθηματικές Δοκιμασίες’ (Diagnostical Mathematical Tasks) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Μεθοδολογία: Στην έρευνα συμμετείχαν 151 μαθητές, τελειόφοιτοι της Τρίτης Τάξης Δημοτικού. Αξιολογήθηκε η μαθηματική τους επίδοση μέσω του εργαλείου ‘Αξιολόγηση Μαθηματικών Ικανοτήτων’ (Α.Μ.Ι.), καταγράφηκε ο ετήσιος Μέσος Όρος στη σχολική βαθμολογία των μαθηματικών στην Τρίτη και Πέμπτη Τάξη και μετρήθηκε η νοημοσύνη και οι γενικότερες γνωστικές λειτουργίες μέσω του WISC- iii. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το Α.Μ.Ι. συσχετίστηκε στατιστικά σημαντικά με τη σχολική βαθμολογία τόσο στη Γ΄ Τάξη Δημοτικού όσο και στην Ε΄ Τάξη. Επίσης το Α.Μ.Ι.-Α, το Α.Μ.Ι.-Β και το συνολικό σκορ του Α.Μ.Ι., σχετίστηκαν θετικά σε στατιστικά σημαντικό βαθμό με τις υποκλίμακες «Αριθμητική» και «Μνήμη Αριθμών» του WISC-iii. Επιπλέον τα Ποιοτικά λάθη τύπου Α και Β σχετίστηκαν αρνητικά σε στατιστικά σημαντικό βαθμό με τη βαθμολογία στο Α.Μ.Ι.-Α, στο Α.Μ.Ι.-Β και στο σύνολο του Α.Μ.Ι., με τις υποκλίμακες «Αριθμητική» και «Μνήμη Αριθμών» του WISC-iii και με τη σχολική βαθμολογία της Γ΄και Ε΄ Τάξης Δημοτικού. Συζήτηση: Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το Α.Μ.Ι. διαθέτει πολύ καλή συγκλίνουσα και προβλεπτική ικανότητα, είναι ικανό να αποφέρει σταθερότητα στα αποτελέσματα και παρέχει αξιοποιήσιμες ενδείξεις για το γνωστικό προφίλ του μαθητή. Συμπερασματικά, το Α.Μ.Ι. είναι ένα πρακτικό Εργαλείο που βασιζόμενο στο Πρόγραμμα Σπουδών, προσδιορίζει το βαθμό μαθηματικής επάρκειας των μαθητών και εντοπίζει αδυναμίες που χρήζουν εκπαιδευτικής παρέμβασης, λειτουργώντας έτσι ανατροφοδοτικά για τον εκπαιδευτικό και όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Assessment of Mathematical Competence of 3rd grade pupils via theDiagnostical Mathematical Tasks adapted in the Greek educational system. Introduction: Mathematical competence is an academic demand and, at the same time, a personal necessity. It is reduced by the existence of Mathematical Learning Difficulties (M.L.D.) that prevent pupils from manipulating efficiently mathematical exercises at school and transactions in their everyday life. A percentage up to 8% of population is affected by M.L.D. while the disorder seems to be related with neuro- cognitive deficits. The purpose of this research was the identification of mathematical sufficiency exhibited by children at primary school and the main goal was the detection of M.L.D. between that population. In view of these, the ‘Diagnostical Mathematical Tasks’ were adapted in the Greek educational system. Methodology: The research involved 151 pupils, graduates of third grade of primary school. Their mathematical performance was eva ...
Assessment of Mathematical Competence of 3rd grade pupils via theDiagnostical Mathematical Tasks adapted in the Greek educational system. Introduction: Mathematical competence is an academic demand and, at the same time, a personal necessity. It is reduced by the existence of Mathematical Learning Difficulties (M.L.D.) that prevent pupils from manipulating efficiently mathematical exercises at school and transactions in their everyday life. A percentage up to 8% of population is affected by M.L.D. while the disorder seems to be related with neuro- cognitive deficits. The purpose of this research was the identification of mathematical sufficiency exhibited by children at primary school and the main goal was the detection of M.L.D. between that population. In view of these, the ‘Diagnostical Mathematical Tasks’ were adapted in the Greek educational system. Methodology: The research involved 151 pupils, graduates of third grade of primary school. Their mathematical performance was evaluated through the tool “Assessment of Mathematical Competence” (A.M.C.), the annual average school score of Mathematics in third and fifth grade was recorded, and the intelligence and the general cognitive functions were measured through WISC-iii. Results: The results of the study have shown that the A.M.C. was correlated significantly with school rating in both third and fifth grade. Also, the A.M.C.-A, the A.M.C.-B and the general score of A.M.C., correlated significantly with the subscales “Arithmetic” and “Digit Span” of WISC-iii. Furthermore, the Qualitative Errors type A and B, were correlated negatively with the score of A.M.C.-A, A.M.C.-B and the whole A.M.C., also with the subscales “Arithmetic” and “Digit Span” of WISC-iii and finally with the school grade of 3rd and 5th grade. Discussion: The results have shown that the A.M.C. has very good convergent and predictive validity, it is able to deliver consistent results and provides with useful evidence about the cognitive profile of every pupil. In conclusion, the A.M.C. is a practical tool based on the Curriculum program, determines the mathematical sufficiency of pupils and identifies math weaknesses requiring intervention, thus giving feedback for the teacher and for the whole educational system.
περισσότερα