Ο αυτοσχεδιασμός με επαφή (contact improvisation) στην Ελλάδα ως σωματοποιημένη πρακτική: ιστορία, ιδεολογία και καλλιτεχνική δημιουργία

Περίληψη

Ο αυτοσχεδιασμός με επαφή (Contact Improvisation-CI), ως μεταμοντέρνος χορός προερχόμενος από τα απελευθερωτικά κινήματα της εποχής του 1960-1970 στην Αμερική, αμφισβήτησε τον χορό ως αναπαραστατική τέχνη, τον πρόβαλλε ως υποκειμενική και μεταβαλλόμενη διαδικασία τοποθετώντας το ανθρώπινο σώμα και την κιναισθητική του εμπειρία στην ουσία του φαινομένου του χορού. Η φύση αυτή της πρακτικής υποστηρίζεται από το φαινομενολογικό παράδειγμα της σωματοποίησης, η οποία, ανατρέποντας τους κυρίαρχους δυϊσμούς, συνδέει την υλικότητα του σώματος με το πεδίο των βιωμένων εμπειριών του και με τις συνέπειες που ασκεί πάνω του η κοινωνική σφαίρα. Αν και διατυπωμένη από τις αρχές του 20ού αιώνα, η σωματοποίηση, σήμερα, έχει εμπλουτιστεί και ενδυναμωθεί ως θεωρία από τη σωματοποιημένη κοινωνιολογία και την ενσώματη νόηση της νευροφαινομενολογίας προτείνοντας στον χορό μια νέα αισθητική. Στην Ελλάδα ειδικότερα, παρόλο που ο αυτοσχεδιασμός με επαφή (CI) έχει παρουσία για περισσότερα από τριάντα χρόνια, α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Contact Improvisation, as a postmodern dance, and stemming from the liberal movements of the 60s and 70s in the US, questioned dance as a representative art, showcased it as a subjective and changing process and put the human body and its kinesthetic experience into the essence of the dance phenomenon. The practice’s nature is supported by the phenomenological paradigm of embodiment, which, having overturned the prevailing dualisms, connects the body’s material element both with the field of its lived experiences as with the implications imposed on it by the social sphere. Despite having been posited since the early 20th century, the theory of embodiment has nowadays been enriched and enhanced by the embodied sociology and the bodily cognition of neurophenomenology, bringing new aesthetics to dance.Yet in Greece, although contact improvisation (CI) has been present for more than thirty years, the review of relevant bibliography has revealed that it has not been studied to date/ that it ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51162
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51162
ND
51162
Εναλλακτικός τίτλος
Contact improvisation in Greece as a somatic practice: history, ideology and artistic creation
Συγγραφέας
Νικολοπούλου, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Κουτσούμπα Μαρία
Τυροβολά Βασιλική
Γκιόσος Ιωάννης
Πατηνιώτης Εμμανουήλ
Πατσαντάρας Νικόλαος
Λαλιώτη Βασιλική
Σαβράμη Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Χορός
Λέξεις-κλειδιά
Φαινομενολογία χορού; Εθνογραφία χορού; Ενσώματη νόηση; Σωματοποιημένες πρακτικές; Μεταμοντέρνος χορός; Σύγχρονος χορός; Ελληνικός χορός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)