Θεωρίες και πρακτικές για την εννοιολόγηση και τη διδακτική εννοιών της μαθηματικής ανάλυσης με χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών: η έννοια της "μεταβολής" και η δυνατότητα επιρροής της στη διδασκαλία βασικών εννοιών της ανάλυσης από την πρωτοβάθμια μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η σημασία της έννοιας της 'μεταβολής' (change) και του 'ρυθμού μεταβολής' (rate of change) στη μαθηματική εκπαίδευση έχει αναδειχτεί τα τελευταία χρόνια, τόσο λόγω της σχέσης τους με έννοιες της Μαθηματικής Ανάλυσης όπως το όριο, η παράγωγος και το ολοκλήρωμα, όσο και του μεγάλου αριθμού εφαρμογών τους σε διάφορους κλάδους των επιστημών. Έρευνες σε διεθνές επίπεδο έχουν αναδείξει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μαθητές αλλά και φοιτητές στην εννοιολόγηση και στην εφαρμογή αυτών των εννοιών. Παρατηρείται αποσπασματική κατανόηση της συμμεταβολής (covariation) και του ρυθμού μεταβολής, εξαρτημένη από την αναπαράσταση και το πλαίσιο στο οποίο αναφέρονται. Στην παρούσα διδακτορική διατριβή μελετήθηκε η θέση της έννοιας του ρυθμού μεταβολής στο ελληνικό πρόγραμμα σπουδών και η εννοιολόγηση του ρυθμού μεταβολής από φοιτητές. Για τη διερεύνηση της θέσης της έννοιας του ρυθμού μεταβολής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, εξετάστηκε ο τρόπος που δομείται σταδιακά η έννοια, μέσα από αναφορές στο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The importance of the concepts of 'change' and 'rate of change' in mathematics education has emerged in recent years, because of their large number of applications and their relationship with concepts of Mathematical Analysis, such as the limit, the derivative and the integral. The difficulties faced by students in understanding and applying these concepts have been highlighted in international research. There is weak understanding of concepts of Mathematical Analysis and especially covariation, depended on the representation and the context in which they refer. In the dissertation, the concept of rate of change across the Greek curriculum, and the conceptualization of change and rate of change by students were studied. In the first part of the study, the school textbooks of Greece were analyzed for references to rate of change and basic concepts that are important for its conceptualization, and the learning trajectory of rate in school curriculum was examined. Besides, examples of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49991
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49991
ND
49991
Εναλλακτικός τίτλος
Theories and practices for the conceptualization and teaching of concepts of mathematical analysis using information and communications technologies: the concept of “change” and its potential for teaching basics concepts of Analysis from primary to tertiary education
Συγγραφέας
Ρεμούνδου, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αυγερινός Ευγένιος
Γαγάτσης Αθανάσιος
Παπαναστασίου Νικόλαος
Μπαραλής Γεώργιος
Παρασίδης Ιωάννης
Σκουμιός Μιχαήλ
Παναούρα Αρετή
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Μαθηματικά, γενικά
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Μαθηματική ανάλυση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Μαθηματική εκπαίδευση; Ρυθμός μεταβολής; Συμμεταβολή; ΤΠΕ στην εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)