To gaming ως εμπορικό θέαμα στην Ελλάδα: η επαγγελματικοποίηση της αναψυχής στον ψηφιακό καπιταλισμό

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η ολοκληρωμένη περιγραφή της ελληνικής σκηνής του επαγγελματικού gaming και, συνακόλουθα, η ανάλυση του εν λόγω φαινομένου –της κατανάλωσης δηλαδή του περιεχομένου των βιντεοπαιχνιδιών ως θέαμα με εν δυνάμει εμπορικό χαρακτήρα– στο πλαίσιο των μετασχηματισμών του τρόπου που η εργασία δομείται, οργανώνεται και γίνεται αντιληπτή στον ψηφιακό καπιταλισμό. Η διατριβή βασίζεται σε ένα πολυμεθοδολογικό σχέδιο έρευνας, που μπορεί να ανταποκριθεί σε ένα ρευστό, πολυεπίπεδο φαινόμενο, όπως το προς εξέταση. Πρόκειται για μια ψηφιακή εθνογραφία που περιλαμβάνει Ανάλυση Κοινωνικών Δικτύων, η οποία αποσκοπεί στην οριοθέτηση και στη χαρτογράφηση του πεδίου, ερωτηματολόγια για το κοινό του φαινομένου, θεματική ανάλυση περιεχομένου στα σημαντικότερα σχετικά δημοσιεύματα, συνεντεύξεις με εκπροσώπους της ελληνικής σκηνής και συμμετοχική παρατήρηση. Η διατριβή πλαισιώνεται βιβλιογραφικά από το έργο των Ιταλών αυτονομιστών, το οποίο συνιστά μία γόνιμη ανάλυ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this doctoral thesis is the detailed description of the Greek professional gaming scene and, consequently, the examination of this emergent phenomenon –namely, the act of consuming video game content as a commercial spectacle– in the context of the contemporary transformations of how labor is structured, organized and perceived in digital capitalism. The thesis is based on a poly-methodological approach; it is a digital ethnography that includes Social Network Analysis, which aims at defining and mapping the field, questionnaires for the audience who watches gaming videos and esports, thematic content analyses of related articles, interviews with representatives of the scene, and participant observation. The theoretical framework of the dissertation is Italian autonomism, an apt analysis of modern capitalism and the point of reference for most studies that approach critically digital economy’s transformations in production processes. Nevertheless, it is also crucial to a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49888
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49888
ND
49888
Εναλλακτικός τίτλος
Gaming as a commercial spectacle in Greece: professionalization of labor in digital capitalism
Συγγραφέας
Δαργωνάκη, Σταυρούλα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Διεθνών Σπουδών, Επικοινωνίας και Πολιτισμού. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Μιχαηλίδου Μάρθα
Σκαρπέλος Ιωάννης
Ψύλλα Μαριάννα
Βατικιώτης Παντελεήμων
Τσαλίκη Ελισάβετ
Παπαηλία Πηνελόπη
Σμυρναίος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Πολιτισμικές μελέτες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Μέσα επικοινωνίας
Λέξεις-κλειδιά
Επαγγελματικό gaming; Παρανάλωση; Παιχνιδεργασία; Ψηφιακός καπιταλισμός; Εθνογραφία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)