Μετανάστευση και εκπαίδευση: η περίπτωση του ελληνικού σχολείου

Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα καταβάλλεται προσπάθεια καταγραφής του ρόλου της εκπαίδευση στη δημιουργία προϋποθέσεων αποδοχής και αναγνώρισης της ετερότητας ως βασικού γνωρίσματος του κοινωνικού γίγνεσθαι. Το σχολείο είναι ο χώρος στον οποίο μπορούν οι διαφορετικοί πολιτισμοί να επικοινωνήσουν και να αλληλεπιδράσουν, να αρθούν τα εμπόδια που παρεμβάλλονται σε αυτήν τη «συνάντηση» και να επιτευχθούν οι πολιτισμικές ανταλλαγές και ο πολιτισμικός εμπλουτισμός.Σκοπός είναι να διερευνηθεί η δραστηριότητα στον τομέα της Παιδαγωγικής επιστήμης, αναφορικά με την αποτελεσματική διαχείριση του μαθητικού πλουραλισμού, προκειμένου να αναδειχθεί εναργέστερα ο τρόπος με τον οποίο αυτή προσεγγίζεται στο χώρο της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα αποτελεί μια απόπειρα για μια συνολική προσέγγιση της εκπαιδευτικής πράξης στο πεδίο που μας αφορά, η αντιστοιχία της με την εκπαιδευτική νομοθεσία που τη διέπει, καθώς και με την σχετική διαπολιτισμική παιδαγωγική προσέγγιση. Στους επιμέρους στόχους της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research is an effort to document the role of education in creating conditions for acceptance and recognition of diversity as a key feature of the social process. School is the place in which different cultures can communicate and interact, overcome cultural and social barriers and achieve cultural exchange and cultural enrichment.The aim is to explore the field of Pedagogical science, regarding the effective management of student pluralism, in order to demonstrate more closely the way in which it is approached in education.In particular, this research is an attempt at an overall approach to educational practice in the field of education, its correspondence with the educational legislation, as well as with the relevant intercultural pedagogical approach. The specific objectives of the research include: The issue of multicultural pluralism in the development of a Curriculum, the investigation of the role of communication in the pedagogical relationship, and the contribution of teac ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49408
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49408
ND
49408
Εναλλακτικός τίτλος
Migration and education: the case study of the greek school
Συγγραφέας
Μπελαδάκης, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Λάβδας Κωνσταντίνος
Παπαδάκης Νικόλαος
Κοτρόγιαννος Δημήτριος
Μαυρομούστακου Ήβη-Αγγελική
Δαφέρμος Βασίλειος
Αλεξόπουλος Νεκτάριος
Καρράς Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Εκπαιδευτική πολιτική; Πολυπολιτισμική τάξη; Ενταξιακή πολιτική; Ετερότητα; Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών; Σχέση σχολείου-οικογένειας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)