Σχεδίαση και ανάπτυξη ρομπότ κοινωνικής αρωγής, κατάλληλου για ρόλο διαμεσολαβητή σε παιδιά με διαταραχές στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων: εφαρμογή σε δραστηριότητες με παιδιά φάσματος αυτισμού

Περίληψη

Ανεξάρτητες μελέτες σε διαφορετικά πλαίσια υλοποίησης δείχνουν ότι οι παρεμβάσεις με τα ρομπότ κοινωνικής αρωγής θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα παιδιά με Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού, προκειμένου να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες οι οποίες απαιτούν συνεργασία και δεξιότητες επικοινωνίας. Παρά την επιβεβαιωμένη θετική επίδραση των ρομπότ σε παιδιά με ΔΦΑ, σύγχρονες, εκτενείς ανασκοπήσεις αναγνωρίζουν την ανάγκη για τη δημιουργία α. ενός ρομπότ κοινωνικής αρωγής, το οποίο θα σχεδιαστεί και θα αναπτυχθεί, ώστε να ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά παιδιών με ΔΦΑ και β. μίας μεθόδου η οποία θα αξιοποιεί το διαμεσολαβητικό ρόλο των ρομπότ με στόχο τη βελτίωση, τη διατήρηση και τη γενίκευση των κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με ΔΦΑ. Το διδακτορικό αυτό επιχείρησε να ανταποκριθεί στην εν λόγω ανάγκη, με τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση του ρομπότ κοινωνικής αρωγής Μαργαρίτα, καθώς και με τη δημιουργία της συστηματικής μεθόδου ARRoW. Ο σχεδιασμός της μεθόδου στηρίχτηκε στις θε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Independent studies in different contexts show that interventions with socially assistive robots could help children with Autism Spectrum Disorders (ASD) to engage in activities that require collaboration and communication skills. Despite the confirmed positive effect of robots on children with ASD, modern, extensive reviews recognize the need to create a). a social assistive robot, which will be designed and developed to meet the characteristics of children with ASD and b). a method that will utilize the mediating role of robots in order to improve, maintain and generalize the social skills of children with ASD.This doctorate attempted to meet this need by designing, developing and evaluating the socially assistive robot Daisy and by developing and evaluating the ARRoW method. The design of the method was based on the theories related to Autism Spectrum Disorders, inclusion strategies and how those can be implemented through a socially assistive robot. The ARRoW method consists of fiv ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49197
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49197
ND
49197
Εναλλακτικός τίτλος
Design and development of a social assistive robot, as a mediator in children with impaired social skills: implementation in activities with children with autism spectrum disorders
Συγγραφέας
Πλιάσα, Σοφία του Φώτιος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας . Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Φαχαντίδης Νικόλαος
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Καρτασίδου Λευκοθέα
Μπίκος Κωνσταντίνος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Ζαφειρόπουλος Κωνσταντίνος
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ρομπότ κοινωνικής αρωγής; Ρομπότ Μαργαρίτα; Μέθοδος ARRoW; Κοινωνικές δεξιότητες; Διαταραχές φάσματος αυτισμού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
312 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.