Η εκπαιδευτική διοίκηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: το παράδειγμα των πρυτανικών αρχών

Περίληψη

To διοικητικό και ηγετικό έργο των Πρυτανικών Αρχών (Π.Α.) των ελληνικών πανεπιστημίων συνιστά ένα κρίσιμης σημασίας ζήτημα, δεδομένης της σπουδαιότητας των ίδιων των πανεπιστημίων, και ταυτόχρονα ένα επίκαιρο και δύσκολο θέμα, δεδομένων των σύγχρονων εξελίξεων που επισυμβαίνουν διεθνώς στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης και της πολυπλοκότητας που χαρακτηρίζει το ίδιο το έργο αντίστοιχα. Μάλιστα, στο πλαίσιο του μεταβαλλόμενου τοπίου που έχει διαμορφωθεί για τα πανεπιστήμια υπό το φως των ραγδαίων σύγχρονων εξελίξεων, σοβαρές ενστάσεις εγείρονται για την τάση που παρατηρείται διεθνώς να ισχυροποιείται ο ρόλος των ανώτατων πανεπιστημιακών διοικούντων και να υποστηρίζεται η ανάγκη για άσκηση ισχυρής διοίκησης και ηγεσίας στα πανεπιστήμια, προκειμένου αυτά να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, με τις ενστάσεις αυτές να εδράζονται στην ιδιαίτερη φύση των πανεπιστημιακών οργανώσεων, ένα ζήτημα που είναι, πάντω