Περίληψη
Η ανθρώπινη συμπεριφορά πηγάζει από τις υιοθετούμενες πεποιθήσεις του ατόμου, η διερεύνηση των οποίων κρίνεται επιβεβλημένη. Καθώς η καλλιέργεια της Καινοτομικής Εργασιακής Συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών χαρακτηρίζεται απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του σχολικού οργανισμού, οι ατομικοί παράγοντες, όπως η Αυτοαποτελεσματικότητα, η Επαγγελματική Εξουθένωση και οι Δυσλειτουργικοί Μύθοι, φαίνεται πως επιδρούν σημαντικά εντός ενός πολύπλοκου δικτύου. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη του ρόλου αυτών των μεταβλητών για την καινοτομική εργασιακή συμπεριφορά, ταυτόχρονα με την ανάδειξη των μεθοδολογικών ζητημάτων. Το δείγμα αποτέλεσαν 964 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ αξιοποιήθηκαν τέσσερα ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς για τη συλλογή των δεδομένων. Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν την προσαρμογή τριών εργαλείων μέτρησης για τον ελληνικό πληθυσμό, την κατασκευή ενός μοντέλου δομικών εξισώσεων βάσει της Θεωρίας Εργασιακών Απαιτήσεων-Πόρων και την παρουσίαση ενός μη γρ ...
Η ανθρώπινη συμπεριφορά πηγάζει από τις υιοθετούμενες πεποιθήσεις του ατόμου, η διερεύνηση των οποίων κρίνεται επιβεβλημένη. Καθώς η καλλιέργεια της Καινοτομικής Εργασιακής Συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών χαρακτηρίζεται απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του σχολικού οργανισμού, οι ατομικοί παράγοντες, όπως η Αυτοαποτελεσματικότητα, η Επαγγελματική Εξουθένωση και οι Δυσλειτουργικοί Μύθοι, φαίνεται πως επιδρούν σημαντικά εντός ενός πολύπλοκου δικτύου. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη του ρόλου αυτών των μεταβλητών για την καινοτομική εργασιακή συμπεριφορά, ταυτόχρονα με την ανάδειξη των μεθοδολογικών ζητημάτων. Το δείγμα αποτέλεσαν 964 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ αξιοποιήθηκαν τέσσερα ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς για τη συλλογή των δεδομένων. Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν την προσαρμογή τριών εργαλείων μέτρησης για τον ελληνικό πληθυσμό, την κατασκευή ενός μοντέλου δομικών εξισώσεων βάσει της Θεωρίας Εργασιακών Απαιτήσεων-Πόρων και την παρουσίαση ενός μη γραμμικού μοντέλου Cusp υπό το πρίσμα της Θεωρίας Καταστροφών. Τα ευρήματα εξετάζονται στο πλαίσιο της βιβλιογραφίας του πεδίου, ενώ παρέχονται μεθοδολογικές και πρακτικές προεκτάσεις.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Human behavior stems from the adopted beliefs of the individual, the investigation of which is considered imperative. As the cultivation of teachers’ Innovative Work Behavior is characterized as a prerequisite for the development of the school organization, their individual characteristics, such as self-efficacy, burnout and dysfunctional myths, seem to have a significant impact within a complex network. The purpose of this thesis is to interpret the relations of these variables with innovative work behavior, while highlighting methodological issues. The sample consisted of 964 primary school teachers, while four self-report questionnaires were used to collect the data. The results include the adaptation of three instruments for the Greek population, the construction of a Structural Equation Model based on job demands-resources theory, and the presentation of a nonlinear cusp model in the light of catastrophe theory. Findings are examined within the theoretical framework of the field, ...
Human behavior stems from the adopted beliefs of the individual, the investigation of which is considered imperative. As the cultivation of teachers’ Innovative Work Behavior is characterized as a prerequisite for the development of the school organization, their individual characteristics, such as self-efficacy, burnout and dysfunctional myths, seem to have a significant impact within a complex network. The purpose of this thesis is to interpret the relations of these variables with innovative work behavior, while highlighting methodological issues. The sample consisted of 964 primary school teachers, while four self-report questionnaires were used to collect the data. The results include the adaptation of three instruments for the Greek population, the construction of a Structural Equation Model based on job demands-resources theory, and the presentation of a nonlinear cusp model in the light of catastrophe theory. Findings are examined within the theoretical framework of the field, while methodological and practical implications are provided.
περισσότερα