Περίληψη
H οικονομική κρίση και η οικονομική πολιτική των τελευταίων ετών στην Ελλάδα οδήγησε τα ιδρύματα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε αλλαγή όσον αφορά στην υιοθέτηση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ), μοντέλων αριστείας, σχεδίων μάρκετινγκ, στρατηγικών σχεδίων και εφαρμογή δεικτών αξιολόγησης και έρευνας ικανοποίησης μαθητών και εκπαιδευτικών. Οι προσεγγίσεις που συνδέονται με τη χρήση της αριστείας για συνεχή βελτίωση, για να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα της αγοράς, για να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κλπ. συμβάλουν στην επιβίωση των οργανισμών. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αντιμετωπίζουν συνεχώς σημαντικές προκλήσεις όπως η επανάσταση της τεχνολογικής προόδου, η παγκοσμιοποίηση, οι ποικίλες κοινωνικές απαιτήσεις, η απαίτηση της συνεχούς εκπαίδευσης, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να μεταρρυθμιστεί και οι στόχοι του να επανεξεταστούν. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και ...
H οικονομική κρίση και η οικονομική πολιτική των τελευταίων ετών στην Ελλάδα οδήγησε τα ιδρύματα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε αλλαγή όσον αφορά στην υιοθέτηση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ), μοντέλων αριστείας, σχεδίων μάρκετινγκ, στρατηγικών σχεδίων και εφαρμογή δεικτών αξιολόγησης και έρευνας ικανοποίησης μαθητών και εκπαιδευτικών. Οι προσεγγίσεις που συνδέονται με τη χρήση της αριστείας για συνεχή βελτίωση, για να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα της αγοράς, για να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κλπ. συμβάλουν στην επιβίωση των οργανισμών. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αντιμετωπίζουν συνεχώς σημαντικές προκλήσεις όπως η επανάσταση της τεχνολογικής προόδου, η παγκοσμιοποίηση, οι ποικίλες κοινωνικές απαιτήσεις, η απαίτηση της συνεχούς εκπαίδευσης, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να μεταρρυθμιστεί και οι στόχοι του να επανεξεταστούν. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και να παρουσιάζει την αριστεία σε όλες τις πτυχές του. Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίζει και να κατανοεί τις εξελίξεις και τις απαιτήσεις μιας εντελώς νέας εποχής, κατά την οποία αλλάζουν τόσο η παραγωγική διαδικασία όσο και η επιστημονική έρευνα. Η έννοια της ποιότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι θεμελιώδης. Το μοντέλο αριστείας (European Quality Management Framework - EFQM) αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επιλογές για τη διαχείριση και αξιολόγηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Στο πλαίσιο των παραπάνω πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με κύριο στόχο την διερεύνηση των αλληλεπιδράσεων των εννοιολογικών κατασκευών που σχετίζονται με την ικανοποίηση σπουδαστών αναφορικά με τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ). Ειδικότερα, σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών των ΔΙΕΚ στην Ελλάδα καθώς και η εξέταση των αντιλήψεων των σπουδαστών για την ποιότητα των υπηρεσιών τους που σχετίζονται με την απτότητα, την εμπιστοσύνη, την αξιοπιστία, την ανταπόκριση, την ενσυναίσθηση, την προσβασιμότητα, την ικανοποίηση, την αφοσίωση και τέλος, την εφαρμογή συγκεκριμένης εκπαιδευτικής στρατηγικής. Η έρευνα διεξήχθη με την προετοιμασία και υποβολή σχετικού ερωτηματολογίου στις διαφορετικές ειδικότητες των φοιτητών των ΔΙΕΚ. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το 2017, με δείγμα 15011ερωτηματολόγια. Η μορφή του ερωτηματολογίου περιελάμβανε ογδόντα ένα ερωτήματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής της εκπαιδευτικής στρατηγικής αναφορικά με τις υπηρεσίες των ΔΙΕΚ οδηγεί στην αφοσίωση των σπουδαστών, οι οποίοι και ανεπιφύλακτα θα συνηστούσαν σε φίλους, γνωστούς να φοιτήσουν στο συγκεκριμένο ΔΙΕΚ του οποίου η ποιότητα υπηρεσιών συνολικά είναι υψηλή. Οι σπουδαστές επίσης στην πλειοψηφία τους υποστήριξαν ότι αν θα ξαναεπιλέξουν να φοιτήσουν και σε άλλο πρόγραμμα ΔΙΕΚ διότι θεωρούν ότι συνολικά, η ποιότητα υπηρεσιών του ΔΙΕΚ είναι υψηλή. Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας οδηγεί στη συνολική ικανοποίηση από τις υπηρεσίες που προσφέρει το ΔΙΕΚ.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The economic crisis and economic policy of recent years in Greece has led post-secondary education institutions to change in the adoption of Total Quality Management ( TQM ), models of excellence, marketing plans, strategic plans and implementation of assessment and research indicators of student and teacher satisfaction. Approaches related to the use of excellence for continuous improvement, to gain a better market image, to gain a larger market share, etc. contribute to the survival of organizations. Educational institutions are constantly confronted important challenges such as the revolution of technological progress, globalization, diverse social demands, the demand for continuing education, the creation of new jobs. In this context, the Greek education system should be reformed and its goals should be reconsidered. The Greek educational system must provide high quality services and present excellence in all its aspects. The education system must be able to face and understand the ...
The economic crisis and economic policy of recent years in Greece has led post-secondary education institutions to change in the adoption of Total Quality Management ( TQM ), models of excellence, marketing plans, strategic plans and implementation of assessment and research indicators of student and teacher satisfaction. Approaches related to the use of excellence for continuous improvement, to gain a better market image, to gain a larger market share, etc. contribute to the survival of organizations. Educational institutions are constantly confronted important challenges such as the revolution of technological progress, globalization, diverse social demands, the demand for continuing education, the creation of new jobs. In this context, the Greek education system should be reformed and its goals should be reconsidered. The Greek educational system must provide high quality services and present excellence in all its aspects. The education system must be able to face and understand the developments and requirements of a completely new era, in which both the production process and scientific research are changing. The concept of quality in the education system is fundamental. The model of excellence ( European Quality Management Framework - EFQM ) is one of the most important options for the management and evaluation of the quality of educational institutions . Based on above needs a quantitative research conducted with main purpose the investigation of interactions of conceptual structures related to student satisfaction regarding the Public Vocational Training Institutes (P.C.T.I). Moreover, the purpose of this PhD thesis is to evaluate the quality of P.C.T.I services in Greece as well as to examine12students' perceptions of the quality of their services related to tangibility, trust, reliability, responsiveness, empathy, accessibility, satisfaction, dedication and finally, the implementation of a specific educational strategy. The research was carried out by preparing and submitting a relevant questionnaire to the different specialties of P.C.T.I students. The survey was conducted in 2017, with a sample of 150 questionnaires. The form of the questionnaire included eighty-one questions. The results of the research showed that the effectiveness of the implementation of the educational strategy regarding the services of P.C.T.I leads to the devotion of students, who would recommend on friends and other stakeholders to study at the specific P.C.T.I, whose quality of services is considered high. The majority of the students also mentioned that if they choose to study again in another P.C.T.I program because they believe that, the quality of P.C.T.I services is generally high . Finally the results of this research conclude that there is a α high level of satisfaction from the services that are offered by P.C.T.I in Greece.
περισσότερα