Ολική ποιότητα στη διοίκηση: η περίπτωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εφαρμογή της βέλτιστης εκπαιδευτικής πολιτικής

Περίληψη

Ο κύριος στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η αποδελτίωση της θεωρίας και των παραμέτρων που συνθέτουν την έννοια της ποιότητας, την προσαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την εφαρμογή του Μοντέλου Ποιότητας European Foundation of Quality Management (EFQM) ως εργαλείο αξιολόγησης. Ο στόχος αυτός είναι ιδιαιτέρα φιλόδοξος, λόγω της δυσκολίας αποσαφήνισης της έννοιας της ποιότητας, της ικανοποίησης προδιαγραφών και απαιτήσεων από τους πελάτες (στη παρούσα διατριβή μαθητές), αλλά και της εφαρμογής του EFQM στα εκπαιδευτικά πλαίσια. Η έρευνα ανέδειξε πληθώρα προβλημάτων σχετικών με την εφαρμογή μοντέλων ποιότητας στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Καθοριστικής σημασίας για την επίλυση αυτών των προβλημάτων φαίνεται να είναι ο προσανατολισμός της εκπαιδευτικής ηγεσίας στη συνεχή βελτίωση και την οργανωτική αλλαγή. Για το λόγο αυτό, εξετάζονται η σειρά προτύπων ποιότητας ISO 9000 και τα τρία δημοφιλέστερα μοντέλα ποιότη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The major goal of this dissertation is the presentation and analysis of the Quality theory, the adjustment of Total Quality Management (TQM) to Primary and Secondary education in Greece, and the application of European Foundation of Quality Management (EFQM) model as a tool of evaluation and self-improvement. The goal is quite ambitious due to difficulties related to the definition of quality, the fulfilment of standards and requirements of consumers (in this case the students), but also due to difficulties related to the definition of quality combined to the numerous possible objectives that educational institutions may pursue at the same time.Further research revealed a substantial number of problems related to the application of quality models to educational systems. It was concluded that educational leadership oriented towards continuous improvement and organizational development is of major importance regarding the solution of these problems. Moreover, the quality standards ISO 90 ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36501
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36501
ND
36501
Εναλλακτικός τίτλος
Total quality in education management: the case of primary and secondary education towards putting into practice the optimal educational policy
Συγγραφέας
Ζιρίνογλου, Πουλχερία (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Αναστασιάδου Σοφία
Καρασαββόγλου Αναστάσιος
Φλώρου Γιαννούλα
Λοϊζου Ευστράτιος
Βαλκάνος Ευθύμιος
Τσαϊρίδης Χαράλαμπος
Φωτόπουλος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διοίκηση ολικής ποιότητας; Ποιότητα; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
499 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)