Τα διηγήματα στα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: αφηγηματολογική προσέγγιση των μυθοπλαστικών χαρακτήρων

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας Διδακτορικής Διατριβής είναι η συστηματική αφηγηματολογική ανάλυση των διηγημάτων, τα οποία εντάσσονται και ανθολογούνται στα "Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας" των έξι τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό το φως της Θεωρίας της Λογοτεχνίας. Ειδικότερα, η Διατριβή ασχολείται με τη μελέτη της δράσης, της ψυχολογικής και ηθικής εξέλιξης των μυθοπλαστικών χαρακτήρων των κειμένων αυτών, καθώς και με τη δυνητική πρόσληψη της δυναμικής τους από τους αναγνώστες, με τη βοήθεια των θεωρητικών μοντέλων-εργαλείων της Δομικής Αφηγηματολογίας του Claude Bremond, της Ανθρωποσημειωτικής του Ibrahim Taha και της Αφηγηματολογίας των Πιθανών Κόσμων της Marie-Laure Ryan. Επίσης, αξιοποιούνται στοιχεία από το θεωρητικό μοντέλο του χαρακτήρα του James Phelan και από τους τύπους των χαρακτήρων που προτείνει ο David Fishelov. Απώτερος στόχος της Διατριβής είναι να διαμορφώσει και να προτείνει ένα μεθοδολογικό εργαλείο μελέτης που μπορεί να εφαρμοστεί και στη Λογοτεχνία για Παιδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this doctoral thesis is the systematic narratological analysis of short stories, which are anthologized in the "Texts of Modern Greek Literature" for all the six grades of Secondary Education, in the light of the Theory of Literature. In particular, the thesis is highly engaged in the study of the action, the psychological and moral evolution of the fictional characters of these texts, as well as with the perception of textual dynamics by the potential readers, in the virtue of Claude Bremond’s theoretical model in Structural Narratology, of Ibrahim Taha's Anthroposemiotics and of Marie-Laure Ryan's Possible Worlds Theory. The James Phelan’s theoretical model on characters along with the types of characters proposed by David Fishelov are also employed during this study. The ultimate objective of the thesis is to formulate and to propose an apposite methodological study tool for the teaching of literary texts from a wide range of children’s and young adults’ literature, i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49009
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49009
ND
49009
Εναλλακτικός τίτλος
The short stories in the texts of modern greek literature for secondary education: a narratοlogical approach to fictional characters
Συγγραφέας
Σταυρογιαννοπούλου, Ευθυμία του Γεώργιος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Πολίτης Δημήτριος
Γκότση Γεωργία
Νιφτανίδου Θεοχαρούλα
Κανατσούλη Μελπομένη
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Μουρίκη Αλεξάνδρα
Παπαρούση Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Θεωρία και Κριτική της λογοτεχνίας
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Θεωρία λογοτεχνίας; Αφηγηματολογία; Χαρακτήρες; Διηγήματα; Κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2, xv, 593 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)