Γλωσσική ανάπτυξη σε παιδιά με εστιακή εγκεφαλική βλάβη: διερεύνηση των δυνατοτήτων γλωσσικής αποκατάστασης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά τις προοπτικές ανάκαμψης ελληνόφωνων παιδιών με εστιακή εγκεφαλική βλάβη (ΕΕΒ) στον γλωσσικό και γνωστικό τομέα. Στην παρούσα έρευνα, συμμετείχαν 16 παιδιά με ΕΕΒ και 62 παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Όλοι οι συμμετέχοντες με ΕΕΒ υπέστησαν περιγεννητικό ή μεταγεννητικό εγκεφαλικό επεισόδιο, στο αριστερό ή στο δεξί ημισφαίριο ή και στα δύο, με μικρού, μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους βλάβη. Η παρούσα έρευνα θέτει το ερώτημα των επιπτώσεων διαφόρων παραγόντων στη γλωσσική και τη γνωστική επίδοση των παιδιών με ΕΕΒ. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζουμε τη συμβολή των δημογραφικών (φύλο, χρονολογική ηλικία), νευρο-ανατομικών (αριστερό/δεξί ημισφαίριο, μέγεθος, ισχαιμικό/αιμορραγικό επεισόδιο, υποφλοιώδης/φλοιώδης βλάβη, σημείο βλάβης), κλινικών (επιληπτικές κρίσεις, κινητικές δυσκολίες, IQ), χρονικών (χρόνος έναρξης της βλάβης, διάστημα μεταξύ ΕΕΒ και εξέτασης των γλωσσικών και γνωστικών ικανοτήτων) και περιβαλλοντικών παραγόντων (με/χωρίς παρέμβαση, διάρκεια παρέμβαση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study investigates whether recovery perspectives of Greek-speaking children with focal brain lesion (FBL) in language and cognition is possible and to what extent. In this study, 16 FBL children and 62 typically developing children took part. All participants with FBL suffered a perinatal or post-natal FBL, in left or right hemisphere or both, with small, medium or large lesion size. The current study raises the question of the effects of a wide range of factors on the language and cognitive performance of children with FBL. More specifically, we examine the contribution of demographic (gender, chronological age), neuro-anatomical (lesion side, size, type, subcortical, site), clinical (seizures, motor difficulties, IQ), time (time of lesion onset, interval time, i.e., the time between FBL and testing) and environmental factors (with and without intervention, duration of the intervention, intervention onset and language disorders before FBL) on short-term memory, vocabulary, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48652
ND
48652
Εναλλακτικός τίτλος
Language development of children with focal brain lesion: an investigation of the recovery perspectives
Συγγραφέας
Κωνσταντινοπούλου, Πολυξένη του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Σταυρακάκη Σταυρούλα
Ζαφειρίου Δημήτριος
Μανουηλίδου Χριστίνα
Ανδρέου Γεωργία
Αρετούλη Ελένη
Πρώιου Χαρίκλεια
Καραμίνης Θέμελης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εστιακή εγκεφαλική βλάβη; Γλωσσικές διαταραχές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xvii, 234 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)