Περίληψη
Ο κύριος σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση διαφορετικών διδακτικών προσεγγίσεων – δασκαλοκεντρικών, συνδυασμός δασκαλοκεντρικών και μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας, ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας σύμφωνα με την κυρίαρχη νοημοσύνη κάθε μαθητή - στις πολλές νοημοσύνες των μαθητών. Επιμέρους στόχοι της έρευνας ήταν: α. Ο έλεγχος της εγκυρότητας και αξιοπιστίας όλων των ερωτηματολογίων που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα. β. Η διερεύνηση του κλίματος παρακίνησης που επικρατεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος. γ. Η διερεύνηση του βαθμού της ικανοποίησης που αποκομίζουν οι μαθητές από τη συμμετοχή τους στο μάθημα. δ. Η διερεύνηση του βαθμού της εκμάθησης των κινητικών δεξιοτήτων μέσα από τρεις διδακτικές προσεγγίσεις. ε. Να εξετάσει το φύλο ως παράγοντα διαφοροποίησης της ανάπτυξης των «πολλών νοημοσυνών», του κλίματος παρακίνησης και της ικανοποίησης. Στην έρευνα πήραν μέρος : α. 657 μαθητές, για τον έλεγχο της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου που αξ ...
Ο κύριος σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση διαφορετικών διδακτικών προσεγγίσεων – δασκαλοκεντρικών, συνδυασμός δασκαλοκεντρικών και μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας, ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας σύμφωνα με την κυρίαρχη νοημοσύνη κάθε μαθητή - στις πολλές νοημοσύνες των μαθητών. Επιμέρους στόχοι της έρευνας ήταν: α. Ο έλεγχος της εγκυρότητας και αξιοπιστίας όλων των ερωτηματολογίων που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα. β. Η διερεύνηση του κλίματος παρακίνησης που επικρατεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος. γ. Η διερεύνηση του βαθμού της ικανοποίησης που αποκομίζουν οι μαθητές από τη συμμετοχή τους στο μάθημα. δ. Η διερεύνηση του βαθμού της εκμάθησης των κινητικών δεξιοτήτων μέσα από τρεις διδακτικές προσεγγίσεις. ε. Να εξετάσει το φύλο ως παράγοντα διαφοροποίησης της ανάπτυξης των «πολλών νοημοσυνών», του κλίματος παρακίνησης και της ικανοποίησης. Στην έρευνα πήραν μέρος : α. 657 μαθητές, για τον έλεγχο της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου που αξιολογεί τις «πολλές νοημοσύνες». β. 469 μαθητές, για τον έλεγχο της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου που διερευνά το κλίμα παρακίνησης. γ. 732 μαθητές, για τον έλεγχο της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου που διερευνά την ικανοποίηση των μαθητών. δ. Στην κύρια έρευνα συμμετείχαν 387 μαθητές της E΄ και Στ΄ τάξης. Το παρεμβατικό πρόγραμμα ήταν διάρκειας 2 μηνών και διεξήχθησαν 16 μαθήματα από τα οποία 4 μαθήματα καλαθοσφαίρισης, 4 μαθήματα πετοσφαίρισης, 4 μαθήματα κλασικού αθλητισμού και 4 μαθήματα παραδοσιακών χορών. Η διδασκαλία των κινητικών δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε με το στιλ του παραγγέλματος για την πρώτη πειραματική ομάδα, με συνδυασμό δασκαλοκεντρικών (αμοιβαία διδασκαλία, μη αποκλεισμού) και μαθητοκεντρικών (καθοδηγούμενη ανακάλυψη) μεθόδων διδασκαλίας για τη δεύτερη πειραματική ομάδα ενώ η τρίτη πειραματική ομάδα διδάχθηκε τα αντικείμενα με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο με τις ομάδες να αποτελούνται από μαθητές με την κυρίαρχη νοημοσύνη. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια: α. «Multiple Intelligences Profiling Questionnaire VII» β. «Motivational Climate in Physical Education Scale» και γ. «Physical Activity Class Satisfaction Questionnaire (PACSQ)». Για την αποτίμηση της μάθησης του γνωστικού αντικειμένου χρησιμοποιήθηκε η Κλίμακα Διαβαθμισμένων Κριτηρίων για την Αξιολόγηση του Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού. Οι στατιστικές αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν: α. Στοιχεία περιγραφικής στατιστικής. β. Διερευνητική παραγοντική ανάλυση όλων των ερωτηματολογίων. γ. Επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση όλων των ερωτηματολογίων για την εγκυροποίησή τους τους στον ελληνικό μαθητικό πληθυσμό. δ. One-way Anova ανάλυση για τη διαπίστωση διαφορών στους μέσους όρους των τριών πειραματικών ομάδων κατά την αρχική μέτρηση ε. Ανάλυση αξιοπιστίας και εγκυρότητας για τον έλεγχο της εσωτερικής συνοχής των παραγόντων. στ. Ανάλυση διακύμανσης επαναλαμβανόμενων μετρήσεων για να ελεγχθεί εάν υφίστανται στατιστικά σημαντικές διαφορές εντός και μεταξύ των ομάδων (πειραματική και ελέγχου) από μέτρηση σε μέτρηση (αρχική και τελική) για την εξέταση πιθανών διαφορών εντός και μεταξύ των ομάδων από μέτρηση σε μέτρηση καθώς και η εξέταση πιθανών διαφορών στον μέσο όρο των μετρήσεων μεταξύ της πειραματικής και της ομάδας ελέγχου. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων διαπιστώνεται ότι: α. Η ελληνική έκδοση των ερωτηματολογίων «Αξιολόγηση πολλών νοημοσυνών», «Κλίμα Παρακίνησης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής» και «Ικανοποίηση από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής» αποτελούν έγκυρα και αξιόπιστα όργανα μέτρησης των «πολλών νοημοσυνών» μαθητών/τριών Ε΄ και Στ΄ τάξης δημοτικού σχολείου καθώς και του κλίματος παρακίνησης και της ικανοποίησης που απολαμβάνουν οι μαθητές/τριες από τη συμμετοχή τους στο μάθημα της φυσικής αγωγής. β. Οι παράγοντες όλων των ερωτηματολογίων παρουσίασαν αξιόπιστη εσωτερική συνοχή. γ. Παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές μεταξύ των τριών πειραματικών ομάδων από μέτρηση (αρχική) σε μέτρηση (τελική) για κάθε παράγοντα όλων των ερωτηματολογίων. δ. Το φύλο δεν αποτέλεσε παράγοντα διαφοροποίησης των επιπέδων του κλίματος παρακίνησης και της ικανοποίησης από το μάθημα. Από την ανάλυση των δεδομένων συμπεραίνεται ότι: α. Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας, που οι ομάδες της αποτελούνται από μαθητές και μαθήτριες με την ίδια κυρίαρχη νοημοσύνη, μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία στο μάθημα της φυσικής αγωγής. β. Ο συνδυασμός δασκαλοκεντρικών και μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας και η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας με τις ομάδες να αποτελούνται από μαθητές και μαθήτριες με την ίδια κυρίαρχη νοημοσύνη συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση των επιπέδων των νοημοσυνών, του κλίματος παρακίνησης και της προσλαμβάνουσας ικανοποίησης από τη συμμετοχή στο μάθημα. γ. Το στιλ του παραγγέλματος, ο συνδυασμός δασκαλοκεντρικών και μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας και η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας με τις ομάδες να αποτελούνται από μαθητές/τριες με την ίδια κυρίαρχη νοημοσύνη αποτελούν τρεις διδακτικές μεθόδους κατάλληλες για τη διδασκαλία των κινητικών δεξιοτήτων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main purpose of the research was to investigate the influence of different teaching approaches – teacher-centric, combination of teacher- centred and student- centred teaching methods, collaborative teaching method according to the dominant intelligence of each student – on the students' many intelligences. Individual objectives of the survey were: a. To check the validity and reliability of all questionnaires used in the survey. b. The investigation of the climate of motivation that prevails during the course. c. The examination of the degree of satisfaction that students derive from participating in the course. Exploring the degree of learning of motor skills through three teaching approaches. e. To consider gender as a factor in differentiating the development of 'many meanings', the climate of motivation and satisfaction. In the survey participated: a. 657 students, to check the validity and reliability of the questionnaire that evaluates "many intelligences". b. 469 students, ...
The main purpose of the research was to investigate the influence of different teaching approaches – teacher-centric, combination of teacher- centred and student- centred teaching methods, collaborative teaching method according to the dominant intelligence of each student – on the students' many intelligences. Individual objectives of the survey were: a. To check the validity and reliability of all questionnaires used in the survey. b. The investigation of the climate of motivation that prevails during the course. c. The examination of the degree of satisfaction that students derive from participating in the course. Exploring the degree of learning of motor skills through three teaching approaches. e. To consider gender as a factor in differentiating the development of 'many meanings', the climate of motivation and satisfaction. In the survey participated: a. 657 students, to check the validity and reliability of the questionnaire that evaluates "many intelligences". b. 469 students, to check the validity and reliability of the questionnaire that investigates the climate of motivation. c. 732 students, to check the validity and reliability of the questionnaire that explores student satisfaction. d. The main survey involved 387 students in the 4th and 4th grade. The intervention program lasted 2 months and 16 courses were conducted, including 4 basketball lessons, 4 volleyball lessons, 4 classical sports and 4 traditional dance lessons. The teaching of motor skills was carried out in the style of the order for the first experimental group, with a combination of teacher-centred (mutual teaching, non-exclusion) and student-centred (guided discovery) methods teaching for the second experimental group while the third experimental group was taught the subjects by the collaborative method with the groups consisting of students with the dominant intelligence.. Questionnaires were used to collect the data The Graded Criteria Scale for the Evaluation of Greek Traditional Dance was used toevaluate the learning of the subject. The statistical analyses carried out were: a. Descriptive statistical data. b. Exploratory factorial analysis of all questionnaires. c. Confirmatory factorial analysis of all questionnaires for their validity in the Greek student population. d. One-way Anova analysis to establish differences in the averages of the three experimental groups during the initial measurement. e. Reliability and validity analysis to check the internal coherence of factors. F. Analysis of variation of repeated measurements to check whether there are statistically significant differences within and between groups (experimental and control) from measurement to measurement (initial and final) to examine possible differences within and between groups from measurement to measurement as well as to examine possible differences in the average of measurements between the experimental and control groups. Statistical analysis of the data shows that: a. The Greek version of the questionnaires "Evaluation of many meanings", "Climate of Motivation in the course of Physical Education" and "Satisfaction of the course of Physical Education" are valid and reliable instruments for measuring the "many intelligences" of pupils in grades E and F of primary school as well as the climate of motivation and satisfaction enjoyed by students from their participation in the course of physical education. b. The factors in all the questionnaires showed reliable internal coherence. c. Statistically significant data were observed between the three experimental groups from measurement (initial) to measurement (final) for each factor of all questionnaires. d. Gender was not a factor in differentiating the levels of climate motivation and satisfaction with the course. The analysis of the data concludes that: a. The collaborative teaching method, whose groups consist of students with the same dominant intelligence, can be successfully applied to the course of physical education. b. The combination of teacher-centred and student-centred teaching methods and the collaborative method of teaching with groups consisting of pupils with the same dominant intelligence contribute significantly to improving levels of intelligence, motivation and satisfaction with participation in the course. c. The style of the order, the combination of teacher-centred and student-centred teaching methods and the collaborative method of teaching with groups consisting of pupils with the same dominant intelligence are three teaching methods suitable for the teaching of motor skills.
περισσότερα