H επίδραση των στόχων επίτευξης της σχολικής τάξης στην επίδοση, την αυτονομία και το συναίσθημα: διδακτικές παρεμβάσεις σε παιδιά του ελληνικού δημοτικού σχολείου
Περίληψη
Πρόκειται για ημι-πειραματική έρευνα κατά την οποία χρησιμοποιήθηκαν επαναλαμβανόμενες μετρήσεις προκειμένου να εξετασθούν οι επιδράσεις τριών πειραματικών συνθηκών (μάθησης, επίδοσης-προσέγγισης και επίδοσης-αποφυγής) στην γραμματική επίδοση, την ικανοποίηση των βασικών ψυχολογικών αναγκών, την αντιλαμβανόμενη υποστήριξη της αυτονομίας, την εμπειρία ροής και το συναίσθημα, σαράντα εννέα (49) μαθητών δημοτικού σχολείου (ηλικίας 11-12 ετών, 48% κορίτσια). Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε τρία μαθήματα ελληνικής γλώσσας, με έμφαση τη γραμματική, το κάθε ένα από τα οποία έδινε έμφαση σε διαφορετικό στόχο επίτευξης. Τα αποτελέσματα της πολυ-επίπεδης στατιστικής ανάλυσης (λογισμικό HLM 7) έδειξαν ότι οι μαθητές/τριες κατά τις συνθήκες μάθησης και επίδοσης-προσέγγισης σημείωσαν υψηλότερη γραμματική επίδοση σε σχέση με τη συνθήκη επίδοσης-αποφυγής. Επιπρόσθετα, στη συνθήκη μάθησης οι μαθητές/τριες βίωσαν μεγαλύτερη υποστήριξη της αυτονομίας, εμπειρία ροής και θετικό συναίσθημα. Τα αποτελέσματα ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This quasi-experimental study used a repeated measures design to examine the effects of three manipulated classroom goal structures (i.e. mastery, performance-approach, performance-avoidance) on grammar achievement, basic psychological needs, perceived autonomy support, flow experience, and affect for 49 Greek elementary school students (ages 11-12; 48% girls). Over a period of four weeks, all students participated in three grammar classes, each emphasizing a different goal structure. Results from multilevel modeling showed that students in mastery and performance-approach goal structures achieved higher grammar scores than they did in the performance-avoidance goal structure. Additionally, students in mastery goal structure experienced greater autonomy support, flow, and positive affect than they did in the performance-approach and performance-avoidance structure. The results have implications regarding teachers’ training since classroom practices are connected with achievement and st ...
περισσότερα
![]() | Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 12/2023)
|
|
Στατιστικά χρήσης

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.