Πολλαπλοί τύποι νοημοσύνης και διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών: ερευνητική προσέγγιση

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εξετάζει την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής της θεωρίας των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης (Π.Τ.Ν.) του Howard Gardner στη διδασκαλία του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο με ή χωρίς τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.). Ειδικότερα, διερευνά εάν και κατά πόσον ενεργοποιούνται κίνητρα μάθησης, μεταβάλλεται θετικά η ψυχολογία των μαθητών και το κλίμα της τάξης και βελτιώνονται οι επιδόσεις των μαθητών συγκριτικά με την παραδοσιακή/συμβατική διδασκαλία. Η έρευνα που διενεργήθηκε σε τάξεις της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου περιλαμβάνει δύο μέρη. Το Α΄ Μέρος αφορά στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο και το Β΄ μέρος στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση με χρήση των Τ.Π.Ε.. Στο Α΄ μέρος της έρευνας 304 μαθητές/-τριες της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου διδάχτηκαν αρχαία ελληνικά κείμενα από το πρωτότυπο βάσει σχεδίων διδασκαλίας που συντάχθηκαν σύμφωνα με τις αρχές της θεωρίας των Π.Τ.Ν. και σχεδίων παραδοσιακής διδασκαλί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation examines the effectiveness of applying Howard Gardner’s Multiple Intelligences (MI) theory in teaching Ancient Greek both with and without the use of Information and Communication Technologies (ICT) to junior high school students. More specifically, it investigates whether and to what extent the use of MI theory triggers learning motivation, affects student psychology and classroom climate positively and improves student academic performance when compared to traditional / conventional teaching methods. The research, which was conducted with 2nd and 3rd year junior high school students, consists of two parts. Part One involves teaching original ancient Greek texts whereas Part Two concerns teaching translated ancient Greek texts with the use of ICT. During Part One, 304 students of the 2nd and 3rd grade were taught original ancient Greek texts through lesson plans based on the MI theory and lesson plans based on traditional teaching. Subsequently, the results of both p ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2023)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48428
ND
48428
Εναλλακτικός τίτλος
Multiple intelligences and ancient greek teaching: a research approach
Συγγραφέας
Γκορτσά, Χριστίνα του Χρυσόστομος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Βρεττός Ιωάννης
Νάκας Αθανάσιος
Φουντοπούλου Μαρία - Ζωή
Μπαμπάλης Θωμάς
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Κουτρομάνος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πολλαπλοί τύποι νοημοσύνης; Αρχαία ελληνικά; Τ.Π.Ε.; Προφίλ νοημοσύνης; Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
660 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.