Σύγκριση τεχνικών και ψυχοφυσιολογικών παραμέτρων δύο διαφορετικών προγραμμάτων κολύμβησης σε παιδιά

Περίληψη

Η εκμάθηση της τεχνικής στην κολύμβηση επιτυγχάνεται με διάφορες μεθόδους. Συνηθέστερη είναι η κλασική μέθοδος εκμάθησης μέσω τυποποιημένων ασκήσεων. Τα τελευταία χρόνια αρχίζει να αναπτύσσεται η διδασκαλία των τεχνικών με παιγνιώδη μορφή μέσω ασκήσεων που διεγείρουν περισσότερο το ενδιαφέρον των παιδιών. Σκοποί της έρευνας ήταν: Α) Η θέσπιση ενός εύχρηστου κριτηρίου αξιολόγησης της τεχνικής σε όλα τα στιλ κολύμβησης στην παιδική ηλικία. Β) Η σύγκριση της κλασικής με την ενναλακτική μορφή άσκησης και η μελέτη πιθανών επιδράσεων στην αφομοίωση της τεχνικής, στην απόδοση-επίδοση και στην ευχαρίστηση (μέσω ερωτηματολογίων), καθώς και στο στρες (μέσω μέτρησης της κορτιζόλης του σάλιου). Στο πρώτο μέρος της μελέτης πραγματοποιήθηκε τεχνική αξιολόγηση κολυμβητών και κολυμβητριών παιδικής ηλικίας (9 – 12 ετών). Συμμετείχαν 63 αγόρια και 56 κορίτσια με εμπειρία 5,4 ± 1,7 έτη από διαφορετικές ομάδες της Θεσσαλονίκης για την αξιολόγηση της τεχνικής στα τέσσερα στιλ κολύμβησης με το κριτήριο αξιο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Technique learning is accomplished by various methods. The most common learning method is through standardized exercises. Nowadays technique teaching in playful form has begun to develop through exercises that stimulate children’s interest. The aims of the research were: A) The showing of a practical technique tool evaluation in all swimming styles in childhood. B) The comparison between classic and playful form of exercise and the study of possible effects on swimming technique, performance, pleasure of participation in the program (via questionnaire) and on stress levels (via saliva cortisol measurement). On the first part of the study there was a technical tool establishment in childhood swimmers (9 - 12 years old). Competed 63 boys and 56 girls about 5,4 ± 1,7 years of experience from different teams in Thessaloniki to evaluate the technique in four swimming styles based on the six-point technical evaluation criterion (Tec Pa). On the second study’s part, two swimming training prog ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48111
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48111
ND
48111
Εναλλακτικός τίτλος
Comparison of technical and biopsychological parameters of two different swimming training programs in children
Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Αγωνιστικών Αθλημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Λούπος Δημήτριος
Μούγιος Βασίλειος
Μπαρκούκης Βασίλειος
Μάνου Βασιλική
Παπαδόπουλος Παναγιώτης
Αλεξανδρής Κωνσταντίνος
Μαυρομμάτης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Συντονισμός στην κολύμβηση; Ευχαρίστηση; Κολύμβηση; Παιδιά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
128 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)