Περίληψη
Η εκμάθηση της τεχνικής στην κολύμβηση επιτυγχάνεται με διάφορες μεθόδους. Συνηθέστερη είναι η κλασική μέθοδος εκμάθησης μέσω τυποποιημένων ασκήσεων. Τα τελευταία χρόνια αρχίζει να αναπτύσσεται η διδασκαλία των τεχνικών με παιγνιώδη μορφή μέσω ασκήσεων που διεγείρουν περισσότερο το ενδιαφέρον των παιδιών. Σκοποί της έρευνας ήταν: Α) Η θέσπιση ενός εύχρηστου κριτηρίου αξιολόγησης της τεχνικής σε όλα τα στιλ κολύμβησης στην παιδική ηλικία. Β) Η σύγκριση της κλασικής με την ενναλακτική μορφή άσκησης και η μελέτη πιθανών επιδράσεων στην αφομοίωση της τεχνικής, στην απόδοση-επίδοση και στην ευχαρίστηση (μέσω ερωτηματολογίων), καθώς και στο στρες (μέσω μέτρησης της κορτιζόλης του σάλιου). Στο πρώτο μέρος της μελέτης πραγματοποιήθηκε τεχνική αξιολόγηση κολυμβητών και κολυμβητριών παιδικής ηλικίας (9 – 12 ετών). Συμμετείχαν 63 αγόρια και 56 κορίτσια με εμπειρία 5,4 ± 1,7 έτη από διαφορετικές ομάδες της Θεσσαλονίκης για την αξιολόγηση της τεχνικής στα τέσσερα στιλ κολύμβησης με το κριτήριο αξιο ...
Η εκμάθηση της τεχνικής στην κολύμβηση επιτυγχάνεται με διάφορες μεθόδους. Συνηθέστερη είναι η κλασική μέθοδος εκμάθησης μέσω τυποποιημένων ασκήσεων. Τα τελευταία χρόνια αρχίζει να αναπτύσσεται η διδασκαλία των τεχνικών με παιγνιώδη μορφή μέσω ασκήσεων που διεγείρουν περισσότερο το ενδιαφέρον των παιδιών. Σκοποί της έρευνας ήταν: Α) Η θέσπιση ενός εύχρηστου κριτηρίου αξιολόγησης της τεχνικής σε όλα τα στιλ κολύμβησης στην παιδική ηλικία. Β) Η σύγκριση της κλασικής με την ενναλακτική μορφή άσκησης και η μελέτη πιθανών επιδράσεων στην αφομοίωση της τεχνικής, στην απόδοση-επίδοση και στην ευχαρίστηση (μέσω ερωτηματολογίων), καθώς και στο στρες (μέσω μέτρησης της κορτιζόλης του σάλιου). Στο πρώτο μέρος της μελέτης πραγματοποιήθηκε τεχνική αξιολόγηση κολυμβητών και κολυμβητριών παιδικής ηλικίας (9 – 12 ετών). Συμμετείχαν 63 αγόρια και 56 κορίτσια με εμπειρία 5,4 ± 1,7 έτη από διαφορετικές ομάδες της Θεσσαλονίκης για την αξιολόγηση της τεχνικής στα τέσσερα στιλ κολύμβησης με το κριτήριο αξιολόγησης τεχνικής έξι σημείων (Tec Pa). Στο δεύτερο μέρος της μελέτης συγκρίθηκαν δυο κολυμβητικά προπονητικά προγράμματα σε παρέμβαση 8 εβδομάδων. Το δείγμα αποτέλεσαν 40 αρχάριοι/-ες κολυμβητές/-τριες ηλικίας 9,0 ± 0,9 ετών. Η ομάδα ελέγχου αποτελούνταν από 10 κολυμβητές και 11 κολυμβήτριες και πραγματοποίησε προπόνηση εκμάθησης τεχνικής στην είσοδο στο νερό, στη βύθιση και στα στιλ του υπτίου και του προσθίου με ένα σύνολο κλασικών ασκήσεων που χρησιμοποιούνται συνήθως για την εκμάθηση των στιλ. Η ομάδα παρέμβασης αποτελούνταν από 14 κολυμβητές και 5 κολυμβήτριες και πραγματοποίησε προπόνηση εκμάθησης τεχνικής της εκκίνησης, της βύθισης και των στιλ του υπτίου και του προσθίου με ένα σύνολο εναλλακτικών ασκήσεων. Ακόμα, μελετήθηκαν οι επιδράσεις στη φυσική κατάσταση, στην ευχαρίστηση συμμετοχής και στη συγκέντρωση κορτιζόλης στο σάλιο. Για την επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε περιγραφική στατιστική και η μελέτη κανονικότητας της κατανομής ελέγχθηκε μέσω της δοκιμασίας Shapiro - Wilk. Για τη σύγκριση των σκορ που πέτυχαν στην τεχνική τα παιδιά μέσω του Tec Pa χρησιμοποιήθηκε t test και τεστ αξιοπιστίας. Για τη σύγκριση της επίδοσης στις τρεις μετρήσεις μεταξύ των δύο ομάδων χρησιμοποιήθηκε ανάλυση διακύμανσης διπλής κατεύθυνσης με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις. Για την τεχνική, την ερμηνεία των ερωτηματολογίων και τη συγκέντρωση της κορτιζόλης χρησιμοποιήθηκαν μη παραμετρικές δοκιμασίες. Επίσης, έγινε ανάλυση συσχέτισης, μεταξύ των τιμών της κορτιζόλης και των βαθμολογιών των ερωτηματολογίων. Το επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας ορίστηκε στο α = 0,05. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα το κριτήριο αξιολόγησης ήταν αξιόπιστο για τη χρήση του, με τις βαθμολογίες αξιολόγησης από τους προπονητές να είναι παρόμοιες. Στο παρεμβατικό μέρος της μελέτης διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική μεγαλύτερη βελτίωση στην ομάδα παρέμβασης στα στιλ του υπτίου και του προσθίου. Επίσης, μεγαλύτερη βελτίωση παρατηρήθηκε στην είσοδο των κολυμβητών στην πισίνα, από την ομάδα παρέμβασης. Ακόμα, παρόμοια βελτίωση είχαν και οι δύο ομάδες στη βύθιση στο νερό και στη δοκιμασία αντοχής. Επίσης, παρουσιάστηκε σημαντική μείωση της συγκέντρωσης κορτιζόλης στο σάλιο των παιδιών, ιδιαίτερα στην ομάδα παρέμβασης. Τέλος, τα παιδιά και των δύο ομάδων είχαν υψηλές βαθμολογίες ευχαρίστησης και συμμετοχής στις προπονήσεις. Συμπερασματικά το κριτήριο αξιολόγησης Tec Pa είναι αξιόπιστο για την αξιολόγηση όλων των στιλ κολύμβησης. Επίσης, το εναλλακτικό πρόγραμμα εκμάθησης κολύμβησης είναι αποδοτικό και έχει θετικές επιδράσεις σε παραμέτρους τεχνικής, φυσικής κατάστασης και κορτιζόλης σάλιου.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Technique learning is accomplished by various methods. The most common learning method is through standardized exercises. Nowadays technique teaching in playful form has begun to develop through exercises that stimulate children’s interest. The aims of the research were: A) The showing of a practical technique tool evaluation in all swimming styles in childhood. B) The comparison between classic and playful form of exercise and the study of possible effects on swimming technique, performance, pleasure of participation in the program (via questionnaire) and on stress levels (via saliva cortisol measurement). On the first part of the study there was a technical tool establishment in childhood swimmers (9 - 12 years old). Competed 63 boys and 56 girls about 5,4 ± 1,7 years of experience from different teams in Thessaloniki to evaluate the technique in four swimming styles based on the six-point technical evaluation criterion (Tec Pa). On the second study’s part, two swimming training prog ...
Technique learning is accomplished by various methods. The most common learning method is through standardized exercises. Nowadays technique teaching in playful form has begun to develop through exercises that stimulate children’s interest. The aims of the research were: A) The showing of a practical technique tool evaluation in all swimming styles in childhood. B) The comparison between classic and playful form of exercise and the study of possible effects on swimming technique, performance, pleasure of participation in the program (via questionnaire) and on stress levels (via saliva cortisol measurement). On the first part of the study there was a technical tool establishment in childhood swimmers (9 - 12 years old). Competed 63 boys and 56 girls about 5,4 ± 1,7 years of experience from different teams in Thessaloniki to evaluate the technique in four swimming styles based on the six-point technical evaluation criterion (Tec Pa). On the second study’s part, two swimming training programs were compared in 8 weeks of intervention. The sample consisted of 40 beginner swimmers aged 9,0 ± 0,9 years. The control group compromised by 10 boys and 11 girls who practiced swimming start, sinking, backstroke and breastroke techniques with a set of classic exercises that commonly using for the skills and the styles learning. The other team consisted of 14 boys and 5 girls and practiced swimming start, sinking, backstroke and breastroke techniques with a set of alternative exercises. Moreover, studied their stamina, the participation pleasure and saliva cortisol levels. Descriptive statistics were used to process the data and sample’s regularity was checked using Shapiro - Wilk index. To compare the scores achieved in the technique by the Tec Pa, a t – test and reliability test was used between the three coaches. Two-way ANOVA analysis with repeated measurements was used to perform the three measurements between the two groups. For technique, interpretation of the questionnaires and the cortisol levels non-parametric measurements were used. An analysis of fluctuation between cortisol values and questionnaires was also made. The statistical significance level was set at α = 0,05. According to the results, the evaluation tool criterion was credible for use with the coaching ratings being similar. In study’s interventional part, a statistically significant improvement in the interventional style was observed in backstroke and breastroke style. Additionally, greater improvement was observed at alternative group on the entrance skill. Moreover, similar improvements observed on, sinking and swimmers’ stamina. Biochemical analysis showed a significant reduction in cortisol levels in children's saliva, particularly in the intervention group. From the questionnaires were observed that the children who participated in the program had high motivation to participate at the training in both of groups. In conclusion, Tec Pa evaluation tool is credible to evaluate all swimming styles. Also, the alternative swimming learning program is efficient and gives positive effects on technical, physical, and biochemical parameters.
περισσότερα