Δραστηριότητες και εικόνα στην ανάδειξη των λογοτεχνικών κειμένων στα ανθολόγια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η αξιοποίησή τους από τους εκπαιδευτικούς

Περίληψη

Η πλούσια εικονογράφηση των Ανθολογίων της Α/θμιας Εκπαίδευσης αποσκοπεί σύμφωνα με το Α.Π. του Υπουργείου Παιδείας στην πολυτροπική προσέγγιση του γνωστικού αντικειμένου της Λογοτεχνίας στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για τον σκοπό αυτό, στα Ανθολόγια υπάρχουν δραστηριότητες αξιοποίησης της εικόνας που συνοδεύει κάθε φορά τα λογοτεχνικά κείμενα, οι οποίες προτείνονται, μεταξύ άλλων, στο τέλος του κειμένου. Ο εκπαιδευτικός είναι ο υπεύθυνος για τη διαχείριση της διδακτικής ενότητας, συνεπώς και για την υλοποίηση των οδηγιών που αφορούν στη διδακτέα ύλη, με τις προσθήκες και τις παρεμβάσεις που κάθε φορά ο ίδιος επιλέγει να πραγματοποιήσει, ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών του, αλλά και την προσωπική του θεωρία, για την επίτευξη των διδακτικών στόχων που έχει προκαθορίσει, και τη μεγιστοποίηση του οφέλους της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας για τους μαθητές του. Η έρευνα δομείται σε δύο άξονες: αφενός στην καταμέτρηση και κατηγοριοποίηση όλων των δραστηριοτή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The richly illustrated Literature textbooks for the Elementary Education aim, according to the detailed curriculum of the Ministry of Education, to the multimodal approach of the material of Literature in the frame of the educational procedure. To this end there are, among others, specific exercises within the textbooks meant to exploit the image that accompanies each literature text. The teacher has the responsibility for the teaching management, that is the teaching of the prescribed curriculum along with the additions and the interventions he chooses to make according to the needs and qualifications of his pupils. His personal theory about achieving his predetermined didactic targets is crucial to maximize the benefits of the teaching of the Literature for his pupils. This research is structured along two lines: One is the accounting and categorization of all the exercises in the three volumes of the Literature textbooks, so that the percentage of those involved in the image process ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48044
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48044
ND
48044
Εναλλακτικός τίτλος
Exercises and illustration driving the understanding of the literary texts in the anthology textbooks in primary education and their utilization by the teachers
Συγγραφέας
Δραΐνα, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ευαγγέλου Κωνσταντίνα
Μπονίδης Κυριάκος
Κιγιτσιόγλου - Βλάχου Αικατερίνη
Τσακνάκη Ολυμπία
Πασχαλίδης Γρηγόριος
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Παπαδοπούλου Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ανθολόγια; Πολυτροπικότητα; Αξιοποίηση εικόνας; Εικονογράφηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
315 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)