Οι εγκαταστάσεις (installation art) στην εκπαίδευση και ο ρόλος τους στην διδακτική των φυσικών επιστημών

Περίληψη

Ο όρος Εγκατάσταση περιγράφει τρισδιάστατα έργα τέχνης που έχουν τη μορφή περιβάλλοντος ή κατασκευής και λειτουργούν μετασχηματίζοντας την αντίληψη του θεατή για τον χώρο. Νέα μέσα, όπως το βίντεο, ο ψηφιακός ήχος, η εικονική πραγματικότητα και το διαδίκτυο (Grau, 2004) χρησιμοποιούνται πλέον μαζί με την περφόρμανς και τα παραδοσιακά υλικά των πλαστικών και εικαστικών τεχνών για να δημιουργήσουν έργα, τα οποία μπορούν να βυθίσουν το σύγχρονο θεατή με διάφορους τρόπους σε έναν ονειρικό κόσμο (Bishop, 2005a 2005b) ή και σε έναν κόσμο ιδεών (εννοιoλογική τέχνη). Από τη δεκαετία του 1960, επιστήμονες σε συνεργασία με μουσειολόγους και καλλιτέχνες δημιούργησαν Εγκαταστάσεις μέσα σε μουσεία φυσικών επιστημών, με στόχο την προβολή των επιστημονικών ιδεών και αρχών λειτουργίας των τεχνημάτων που εκθέτουν (Κολιόπουλος, 2017). Βασικό συστατικό των εκθεμάτων αποτελούν συνήθως κάποια επιστημονικά τεχνήματα/ πειράματα επίδειξης, τα οποία η Εγκατάσταση μπορεί να μετατρέψει και σε διαδραστικά. Και όλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The term Installation Art describes three-dimensional works of art that take the form of an Environment or a sculptural construction and function by transforming the viewer's perception of space. New media, such as video, digital audio, virtual reality, and the internet (Grau, 2004) are now being used in conjunction with performance and the traditional plastic and visual arts materials to create artworks that can immerse the modern viewer in a dream world (Bishop, 2005a 2005b) or in a world of ideas (conceptual art). Since the 1960s, scientists in collaboration with museologists and artists have created installations in Science museums, aiming to promote the scientific ideas and principles of operation of the artefacts they exhibit (Koliopoulos, 2017). The main component of the exhibits are usually some scientific artefacts/demonstrations of experiments; the characteristics of Installation Art can turn them into interactive ones. And all this in a social and cultural environment that t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47644
ND
47644
Εναλλακτικός τίτλος
Installation art in education and their role in science education
Συγγραφέας
Γιαννουλάτου, Ιωάννα του Ανδρέας
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Παρούση Αντιγόνη
Τσελφές Βασίλειος
Λενακάκης Αντώνιο
Πίγκου - Ρεπούση Μυρτώ
Παντίδος Παναγιώτης
Σφυρόερα Μαρία
Φανουράκη Κλειώ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Διδακτική εικαστικών τεχνών; Διδακτική φυσικών επιστημών; Διεπιστημονικότητα; Επικοινωνία επιστήμης; Διάχυση επιστήμης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
178 σ., εικ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)