Aνάπτυξη μοντέλου σύγχρονης εξ αποστάσεως ψυχοεκπαιδευτικής υποστήριξης για εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε μη αστικά - απομακρυσμένα σχολεία

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η ανάπτυξη ενός ψυχοεκπαιδευτικού μοντέλου υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου των ειδικών παιδαγωγών των απομακρυσμένων σχολείων (ΜΑΑΣ). Το μοντέλο αυτό βασίζεται αφενός στις διαδικασίες της εξ αποστάσεως-σύγχρονης εκπαίδευσης, αφετέρου δε, υιοθετεί τις αρχές της άμεσα ανατροφοδοτούμενης υποστήριξης και καθοδήγησης, που ορίζεται ως coaching. Με μια διασταλτική οπτική, στόχος της παρούσας έρευνας, είναι η ανάπτυξη ενός ψυχοεκπαιδευτικού μοντέλου υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου των ειδικών παιδαγωγών, ανεξάρτητα από γεωγραφικούς περιορισμούς, προσανατολισμένο στις ιδιαίτερες και μοναδικές ανάγκες καθενός από αυτούς, με έμφαση στη δυνατότητα επιλογής της συχνότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών και της συνεχούς διαμορφωτικής αξιολόγησής τους, με τελικό στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του ίδιου του ειδικού παιδαγωγού προς όφελος των μαθητών τους με μαθησιακές δυσκολίες. Η παρούσα έρευνα αξιοποιώντας τα ευρήματα από την καταγραφ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this doctoral dissertation is to develop a psychoeducational support model for special educators of non-urban, rural schools. Τhis model is based on the processes of distance-modern education, and it adopts the principles of direct feedback and guidance, who are better described as coaching. On a broad perspective, the model will provide psychoeducational support to special educators, regardless of geographical constraints, oriented to their specific and unique needs. Emphasis is also given on the frequency of services offered as well as on continuous formative assessment in order to enhance the effectiveness of special educators, for the benefit of their students with learning or other difficulties. By combining findings on current needs with the findings of the international literature, the present study develops a model of psychoeducational support for special educators in non-urban, rural schools. Subsequently it applies a pilot version of the model and evaluates it by c ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2023)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47418
ND
47418
Εναλλακτικός τίτλος
Development of a distance-learning model for psycho-educational support for teachers in non-urban, rural schools regarding to their learning disabled students
Συγγραφέας
Καγκαρά, Δήμητρα Σπύρος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Τζιβινίκου Σωτηρία
Βλάχος Φίλιππος
Σταυρούση Παναγιώτα
Κουτούζης Εμμανουήλ
Ρουσσάκης Ιωάννης
Φιλιππάτου Διαμάντω
Ανδρέου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχοεκπαιδευτική υποστήριξη; Εξ αποστάσεως coaching; Μη αστικά-απομακρυσμένα σχολεία; Cisco Webex πλατφόρμα; Έρευνα που βασίζεται στο σχεδιασμό (Design-Based Research)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
256 σ., πιν., σχημ., γραφ.