Ο ρόλος της δραματικής τέχνης στην εκπαίδευση, στην αποδοχή της ετερότητας σε πολυπολιτισμική τάξη

Περίληψη

Η εφαρμογή της δραματικής τέχνης στην εκπαίδευση, αποτελεί μια εναλλακτική εκπαιδευτική μεθοδολογία, η οποία χρησιμοποιεί δράσεις και τεχνικές από την τέχνη του δράματος, στοχεύοντας στη γνωστική, συναισθηματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών. Ως εκπαιδευτικό μέσο δεν ταυτίζεται με το ανέβασμα μιας θεατρικής παράστασης στα σχολεία. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να καλύψει το κενό στις έρευνες για τη δραματική τέχνη στην εκπαίδευση, στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Διερευνά τον ρόλο της στον σεβασμό και στην αποδοχή της πολιτισμικής ετερότητας μεταξύ των μαθητών και μαθητριών σε μια τάξη που κυριαρχεί η πολιτισμική ποικιλότητα. Η ερευνητική αυτή προσπάθεια εντάσσεται στην ποιοτική μεθοδολογία έρευνας και χαρακτηρίζεται ως μελέτη περίπτωσης. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στους τρόπους που οι μαθητές -τριες, αντιλαμβάνονται ή κατασκευάζουν την κοινωνική πραγματικότητα του σχολικού περιβάλλοντος και πως μέσα από περίπλοκους πολιτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The implementation of Drama in Education constitutes an alternative educational methodology, which borrows activities and techniques from the art of drama, in order to enhance the cognitive, emotional and psychomotor development of children. As an educational tool, it is not the same with a theatrical performance in schools.This study attempts to fill the gap in research into Drama in Εducation in Greek educational reality. The study explores the role of Drama in Education in respecting and accepting cultural diversity among the students in a class, which is dominated by cultural diversity. The study is part of the qualitative research methodology and it is characterized as a case study. Its interest focuses on the ways in which students perceive or construct the social reality of the school environment and on the ways that through complex cultural and social mechanisms, notions and practices, they shape their specific options of the things around them. ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2023)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46865
ND
46865
Εναλλακτικός τίτλος
The role of drama in education in acceptance of diversity in a multicultural classroom
Συγγραφέας
Μαυρούδης, Νικόλαος του Χρήστος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Μπουρνέλλη Παγώνα
Πατσαντάρας Νικόλαος
Κοντογιάννη Άλκηστις
Τυροβολά Βασιλική
Καμπερίδου Ειρήνη
Δανιά Ασπασία
Σταύρου Νεκτάριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση; Πολιτισμική ετερότητα; Διαφορετικότητα; Διαπροσωπικές σχέσεις; Κοσμοπολιτισμός; Ενσυναίσθηση; Αποδοχή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 505 σ., εικ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.