Σκιαγράφηση του εικαστικού και ιδεολογικού τοπίου στην Ελλάδα: 1870-2007: η υποδοχή του έργου του Γιαννούλη Χαλεπά (1851-1938)

Περίληψη

Μέσα από μια ανάγνωση της νεοελληνικής ιστορίας της τέχνης των ετών 1870-2007, η διδακτορική διατριβή εστιάζει με συνθετικό τρόπο στην υποδοχή του έργου του Γιαννούλη Χαλεπά (1851-1938) στην ελληνική πραγματικότητα, από την πρώτη συμμετοχή του σε έκθεση, το 1870, έως την ύστερη αναδρομική του, το 2007. Οδηγός στο εγχείρημα αυτό είναι ο κριτικός λόγος για τις δημιουργίες του και η διαχείρισή τους. Η κοινωνιολογική-ιστοριογραφική προσέγγιση της περίπτωσης του Χαλεπά καταδεικνύει τον εγχώριο ορίζοντα προσδοκίας της περιόδου 1870-2007. Παράλληλα, συμπληρώνει τις εργογραφικές, βιογραφικές μελέτες για τον γλύπτη και εξετάζει κριτικά τους τρόπους αισθητικής αποτίμησης της εργασίας του, σε σχέση με την εκάστοτε περιρρέουσα ατμόσφαιρα εντός των συνόρων. Το έργο του Χαλεπά γίνεται πάντα δεκτό από τους θεωρητικούς τέχνης και το κοινόστην Ελλάδα, από την καμπή του 19ου αιώνα έως την αυγή του 21ου. Σημαντικό ρόλο στη δεξίωσή του παίζει η συζήτηση για τη σχέση τρέλας-τέχνης, που απενοχοποιείται από ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The PhD thesis focuses on the reception of the Giannoulis Chalepas’ (1851-1938) work in Greek reality, from his primal participation in an exhibition, in 1870, until his final retrospective, in 2007. At the same time, it attempts a synthetic reading of the modern greek art history, during the years 1870-2007. The critical discourse on his creations and their management on part of the Greek society consists the basic framework of the research. The sociological-historiographical approach on the Chalepas’ case manifests the Greek horizon of expectation of the period 1870-2007. Moreover, this approach accomplishes the ergographical, biographical treatises on the sculptor, through a critical examination of the ways his pieces of art were aestheticaly evaluated in relation to eachtime cultural context in Greece. The Chalepas’ creations were always well-accepted by the art theorists and the public in Greece, from the late 19th century up to date despite his radical aesthetic diversifications. ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2022)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46546
ND
46546
Εναλλακτικός τίτλος
The outline of the artistic and ideological landscape in Greece: 1870-2007: the reception of Giannoulis Chalepas' work (1851-1938)
Συγγραφέας
Στειακάκης, Χρυσοβαλάντης του Γεώργιος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών. Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό
Εξεταστική επιτροπή
Καραΐσκου Βάγια
Σπηλιοπούλου Ιωάννα
Παυλόπουλος Δημήτρης
Δανός Αντώνιος
Μαυρομιχάλη Ευθυμία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Χαλεπάς, Γιαννούλης (1851-1938); Γλυπτική; Νεοελληνική τέχνη; Τρέλα; Ελλάδα; Υποδοχή
Χώρα
Κύπρος
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
385 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.