Περίληψη
Η παρούσα έρευνα εντάσσεται στο κύριο αίτημα για ανοιχτή εκπαίδευση και συνεχή επιμόρφωση, μέσω ευέλικτων συστημάτων επιμόρφωσης, με την αξιοποίηση ολοκληρωμένων εξ αποστάσεως περιβάλλοντων επιμόρφωσης και τη χρήση των Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης, συναρτήσει παιδαγωγικών προσεγγίσεων και οργανωτικών διαδικασιών, στη βάση ενός ευρύτερου φιλοσοφικού πλαισίου. Μάλιστα, καθώς τα Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης αποτελούν πλέον αναπόσπαστο στοιχείο του πολιτισμού μας, πρέπει να διερευνηθεί η παιδαγωγική τους αξιοποίηση στο σχεδιασμό προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα παραπάνω, με την παρούσα έρευνα επιδιώχθηκε αφενός να διερευνηθεί ο νέος ρόλος των «Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης» στο πλαίσιο της επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών και αφετέρου να σχεδιαστεί, να εφαρμοστεί και να αξιολογηθεί ένα περιβάλλον εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο της ερευνητικής προσπάθειας, δημιουργήθηκε το ολοκληρωμένο συνεργατικό μαθησιακό περιβάλλον κοινωνικής δικτύωσης «Learning & Social Ne ...
Η παρούσα έρευνα εντάσσεται στο κύριο αίτημα για ανοιχτή εκπαίδευση και συνεχή επιμόρφωση, μέσω ευέλικτων συστημάτων επιμόρφωσης, με την αξιοποίηση ολοκληρωμένων εξ αποστάσεως περιβάλλοντων επιμόρφωσης και τη χρήση των Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης, συναρτήσει παιδαγωγικών προσεγγίσεων και οργανωτικών διαδικασιών, στη βάση ενός ευρύτερου φιλοσοφικού πλαισίου. Μάλιστα, καθώς τα Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης αποτελούν πλέον αναπόσπαστο στοιχείο του πολιτισμού μας, πρέπει να διερευνηθεί η παιδαγωγική τους αξιοποίηση στο σχεδιασμό προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα παραπάνω, με την παρούσα έρευνα επιδιώχθηκε αφενός να διερευνηθεί ο νέος ρόλος των «Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης» στο πλαίσιο της επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών και αφετέρου να σχεδιαστεί, να εφαρμοστεί και να αξιολογηθεί ένα περιβάλλον εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο της ερευνητικής προσπάθειας, δημιουργήθηκε το ολοκληρωμένο συνεργατικό μαθησιακό περιβάλλον κοινωνικής δικτύωσης «Learning & Social Network / LSN» από το Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης και στη συνέχεια διερευνήθηκε η παιδαγωγική του αξιοποίηση στο πλαίσιο του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Η Αξιοποίηση του web 2.0 στο Σύγχρονο Σχολείο – Από τη Θεωρία στην Πράξη με έμφαση στη Συνεργασία, τη Δημιουργικότητα και την Κριτική Σκέψη» το οποίο υλοποιήθηκε από το Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης, το εαρινό εξάμηνο του 2016-2017, σε χρονική διάρκεια 16 εβδομάδων από τις 13/02/2017 έως τις 21/05/2017 και στο οποίο συμμετείχαν 49 επιμορφούμενοι. Ο ερευνητής ήταν ο επιμορφωτής (turor) του προγράμματος, ο οποίος αξιοποίησε παιδαγωγικά το συγκεκριμένο συνεργατικό μαθησιακό περιβάλλοντος κοινωνικής δικτύωσης, υποστηρίζοντας τους επιμορφούμενους, οι οποίοι αισθάνθηκαν ότι ανήκουν σε μια κοινότητα και ότι υποστηρίζονται από αυτήν μέσα από την ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών και τη δημιουργία και συνδημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Τα ευρήματα συνηγορούν ότι τα Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης, υπό το κατάλληλο παιδαγωγικό πλαίσιο, μπορούν να αξιοποιηθούν στην επιμορφωτική διαδικασία, υποστηρίζοντας τον εκπαιδευτικό της πράξης. Το LSN φιλοδοξεί να συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση, υποστηρίζοντας τη συνεργασία, την ανταλλαγή γνώσεων και την αλληλεπίδραση μεταξύ χρηστών από διαφορετικά μέρη, παρέχοντάς τους παράλληλα εξατομίκευση, μέσω της ελευθερίας της επιλογής των εργαλείων που θα αξιοποιήσουν και του εκπαιδευτικού υλικού που θα χρησιμοποιήσουν κατά τη μαθησιακή διαδικασία, στο πλαίσιο της θεώρησης πως τα σημαντικά στοιχεία για τον σχεδιασμό ενός μαθησιακού περιβάλλοντος παραμένουν οι μαθησιακοί στόχοι, οι μαθησιακές δραστηριότητες, ο ρόλος του επιμορφωτή και των επιμορφούμενων, η συσχέτιση των μαθησιακών στόχων με το εκπαιδευτικό υλικό, η αξιολόγηση και το κοινωνικό περιεχόμενο της μάθησης.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This research is part of the main predominant demand for open and continuous training through flexible training systems with the use of integrated distance learning environments and the use of Social Media Networks, based on pedagogical approaches and organizational processes under a wider philosophical framework. In fact, as Social Media are now an integral part of our culture, their pedagogical use in designing distance learning programs should be explored. According to the above, the present research is aimed at exploring the new role of "Social Media" in the context of teacher training and, on the other hand, at designing, implementing and evaluating a distance learning environment for teachers. In the framework of the research, the integrated collaborative learning social network "LSN" was created by the Laboratory of Advanced Learning Technologies in Lifelong and Distance Learning - the e-Learning Lab (EDIVEA)- of the University of Crete. Then,its pedagogical use was explored wit ...
This research is part of the main predominant demand for open and continuous training through flexible training systems with the use of integrated distance learning environments and the use of Social Media Networks, based on pedagogical approaches and organizational processes under a wider philosophical framework. In fact, as Social Media are now an integral part of our culture, their pedagogical use in designing distance learning programs should be explored. According to the above, the present research is aimed at exploring the new role of "Social Media" in the context of teacher training and, on the other hand, at designing, implementing and evaluating a distance learning environment for teachers. In the framework of the research, the integrated collaborative learning social network "LSN" was created by the Laboratory of Advanced Learning Technologies in Lifelong and Distance Learning - the e-Learning Lab (EDIVEA)- of the University of Crete. Then,its pedagogical use was explored within the framework of the distance learning program "Educational use of Web 2.0 in the Modern School - From Theory to Practice with Focus on Collaboration, Creativity and Critical Thinking", which was implemented by EDIVEA of the University of Crete during the spring semester of 2016-2017, over a period of 16 weeks from 13/02/2017 to 21/05/2017. Forty-nine participants attended this program. The researcher was the program's tutor who used the specific collaborative learning social networking environment pedagogically by supporting the participants who felt they belonged to a community and were supported by it through the exchange of views, and co-educational activities. The findings show that Social Media, under the appropriate pedagogical framework, can be utilized in the training process, supporting any active teacher. LSN is aimed at contributing to this direction by supporting collaboration, sharing knowledge and interaction between users from different places while providing them withpersonalization through the freedom to choose the tools and the educational material they will use during the learning process in consideration of the view that the learning objectives, the learning activities, the role of the tutor and learners, the correlation of learning objectives with the educational material, the assessment and the social content of learning remain the most significant elements when designing a learning environment.
περισσότερα