Η σημασία της «διδακτικής παρουσίας» και ο νέος ρόλος του εκπαιδευτικού σε σύγχρονα μαθησιακά περιβάλλοντα με έμφαση στην παιδαγωγική αξιοποίηση της διαδραστικής τηλεδιάσκεψης

Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα επιχειρείται η μελέτη της Διδακτικής Παρουσίας όπως αυτή παρουσιάζεται σε περιβάλλον Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης σύμφωνα με το μεθοδολογικό πλαίσιο του προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ. Για τη μελέτη της Διδακτικής Παρουσίας σε τέτοιου είδους μαθησιακά περιβάλλοντα είναι απαραίτητη η μελέτη του ρόλου του εκπαιδευτικού και ο εντοπισμός των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητο να αναγνωριστούν στον εκπαιδευτικό καθώς επιχειρεί να διδάξει τους μαθητές τόσο της τοπικής όσο και της απομακρυσμένης τάξης. Ο εκπαιδευτικός δεν διδάσκει μόνο τη δική του τάξη, ούτε διδάσκει μόνος του. Διδάσκει την τοπική και την απομακρυσμένη τάξη καθώς επίσης διδάσκει σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της απομακρυσμένης τάξης. Η έρευνα στηρίχθηκε στις αρχές της μεθοδολογίας της έρευνας δράσης και εφαρμόστηκε σε εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων της Αττικής και της Κρήτης με μαθητές που φοιτούσαν στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη. Επιπλέον, βασίστηκε στημεθοδολογία της Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης όπως αυτή εφαρμόζεται στο μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research attempts to investigate the notion of teaching presence as this occurs in an interactive videoconference environment in accordance with the ODYSSEAS project methodological framework. In order to examine teaching presence in such learning environments, it is vital to study the role of the educator and to identify the necessary skills so that the teacher can teach both the local and the remote class. The teacher does not merely teach his own class, nor does he teach by himself. He or she teaches the local as well as the remote class and he does so in collaboration with the teacher of the remote class. This research is based on action research methodology and was applied to primary school teachers in Attica and Crete. It involved fifth and sixth grade pupils. The research was furthermore based on interactive videoconference methodology as it is applied in the methodological framework of the ODYSSEAS project as well as on the Blended Learning model. In his double role ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46283
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46283
ND
46283
Εναλλακτικός τίτλος
The importance of "teachning presence" and the new role of the teacher in contemporary learning environments focusing on pedagogical exploitation of interactive videoconferencing
Συγγραφέας
Καρβούνης, Λάμπρος (Πατρώνυμο: Αλκιβιάδης)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Λιοναράκης Αντώνιος
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Καλογιαννάκη Πελαγία
Χατζηδάκη Ασπασία
Κωστούλα Νέλη
Καρράς Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαδραστική τηλεδιάσκεψη; Πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ; Συνδυαστική μάθηση; Κοινότητα διερεύνησης; Διδακτική παρουσία; Ρόλος εκπαιδευτικού; Δεξιότητες εκπαιδευτικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
268 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)