Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο σύγχρονο Γυμνάσιο: λόγοι και πρακτικές

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εντάσσεται στο πεδίο της διδασκαλίας της γλώσσας και είχε ως σκοπό της να ερευνήσει τους γλωσσοδιδακτικούς και παιδαγωγικούς Λόγους που αρθρώνουν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθήτριες και οι μαθητές, για να κατασκευάσουν το γλωσσικό μάθημα στο σύγχρονο Γυμνάσιο. Αντλώντας από τον κοινωνικό κονστρουξιονισμό (social constructionism) βασική παραδοχή της έρευνας αποτελεί η θεώρηση του γλωσσικού μαθήματος ως μοναδικής κατασκευής των εκπαιδευτικών, των μαθητριών και των μαθητών κυρίως μέσω του λόγου τους, της γλώσσας σε χρήση, και δευτερευόντως και των άλλων σημειωτικών κωδίκων επικοινωνίας και νοηματοδότησης. Ειδικότερα, ερεύνησα και κατέγραψα την πολυπλοκότητα και τη διαλογικότητα του γλωσσικού μαθήματος εστιάζοντας ιδιαίτερα στους μαθησιακούς πόρους που αξιοποιούσαν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθήτριες και οι μαθητές και στην αναπλαισίωσή τους κατά τη διδασκαλία· στις γνώσεις για τις πτυχές της κοινωνικής πραγματικότητας και τη γλώσσα/σημείωση που κατασκεύασαν, στους γραμματισμούς που ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research is acceded to the field of language teaching and aims to investigate the linguistic and pedagogical Discourses that are articulated by teachers and students in order to construct the language course in contemporary junior high school. Deriving from social constructionism the basic admission of the research is the conception of the language course as a unique construction by teachers and students especially through their discourses and actual language. Moreover, this construction takes place through other semiotic codes of communication and meaning. In particular, under my research Ι recorded the elements of complexity and dialogicality that part the language course focusing on learning resources that are used by teachers and students, as the recontextualization of these resources in teaching practice. Some of them could refer as the knowledge about the aspects of social reality and the language/semiosis which they constructed, as the literacies they cultivated and the tea ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45906
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45906
ND
45906
Εναλλακτικός τίτλος
Modern Greek Language course in contemporary junior high school: discourses and practices
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Ανθούλα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπονίδης Κυριάκος
Κουτσογιάννης Δημήτριος
Κωνσταντινίδου Ευθαλία
Κατσαρού Ελένη
Στάμου Αναστασία
Παπαδοπούλου Μαρία
Χατζηδήμου Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γλώσσα; Διδασκαλία; Λόγοι; Ταυτότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
605 σ., εικ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)