Διαμόρφωση μεθοδολογίας λήψης αποφάσεων για τη βέλτιστη επιλογή οχημάτων νέας τεχνολογίας και αντίστοιχης οδικής υποδομής σε αστικές περιοχές

Περίληψη

Λίγα χρόνια πριν τη μαζική έλευση των οχημάτων του μέλλοντος στη ζωή μας, οι πόλεις καλούνται να προετοιμαστούν, ώστε να ανταποκριθούν στη μεγάλη αυτή πρόκληση. Νέα δεδομένα προκύπτουν στον τομέα των μεταφορών, με την ανάγκη ενσωμάτωσης των επερχόμενων αλλαγών στο αστικό περιβάλλον να ανακύπτει όλο και πιο επιτακτική. Στο μέλλον, τα αυτόνομα και τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντικαταστήσουν (αφού συνυπάρξουν για κάποιο διάστημα) τα συμβατικά. Οι συνακόλουθες απαιτήσεις και οι νέες δυνατότητες, τόσο σε επίπεδο οχημάτων, όσο και σε επίπεδο υποδομών, θα πρέπει να ενσωματωθούν στο αστικό περιβάλλον στο πλαίσιο ενός σύγχρονου πολεοδομικού και συγκοινωνιακού σχεδιασμού. Σε σχέση με τις σύγχρονες πόλεις, η πρόκληση εκτείνεται σε δύο επίπεδα. Από τη μια, αυτές καλούνται να αναδιαμορφώσουν τα οδικά τους δίκτυα, αναλόγως των απαιτήσεων για την κάλυψη της ζήτησης των μετακινήσεων από τα αυτοκίνητα του μέλλοντος και την απρόσκοπτη λειτουργία τους. Από την άλλη, οφείλουν να παραμείνουν «ανθεκτικές», διασ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the light of the “mass advent” of “future vehicles” in our everyday life, cities are confronted with the challenge of an appropriate preparation. In the next decades, autonomous and electric vehicles are expected to replace conventional vehicles (after their “co-existence” for a certain period) in urban road networks. The related requirements, as well as the upcoming opportunities, at vehicle and at infrastructure level, have to be taken into account through an integrated transport and urban planning. Cities are called upon to respond to this crucial challenge, by redesigning their road networks on the basis of the needs of future vehicles and, at the same time, by remaining “resilient”, livable and sustainable, maintaining an acceptable quality level, in alignment with the principles of sustainable urban mobility. First of all, through a comprehensive literature review, the alternatives of new technologies (concerning vehicles and relevant infrastructure) are catalogued, along with ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2022)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45864
ND
45864
Εναλλακτικός τίτλος
Decision-making methodology formulation for the optimum selection of new technology vehicles and respective road infrastructure in urban areas
Συγγραφέας
Αναστασιάδου, Κωνσταντίνα Ιωάννης
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Βούγιας Σπυρίδων
Πιτσιάβα-Λατινοπούλου Μαγδαληνή
Μπεκιάρης Ευάγγελος
Παπαϊωάννου Παναγιώτης
Πολίτης Ιωάννης
Ζηλιασκόπουλος Αθανάσιος
Παπαθανασίου Ιάσων
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Επιστήμες Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Λήψη αποφάσεων; Υποστήριξη αποφάσεων; Πολυκριτηριακή ανάλυση; Βιώσιμη αστική κινητικότητα; Αυτόνομα οχήματα; Ηλεκτρικά οχήματα; Συγκοινωνιακός σχεδιασμός; AHP; TOPSIS; VIKOR
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
413 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα