Περίληψη
Σκοπός της έρευνας: Η ναυτιλιακή βιομηχανία χαρακτηρίζεται από τη συμμετοχή διαφόρων δρώντων που βρίσκονται σε όλο τον κόσμο. Ο ανθρώπινος παράγοντας διαδραματίζει από καιρό σημαντικό ρόλο στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Το ανθρώπινο στοιχείο, είτε ως υπάλληλος είτε ως συνεργάτης, είναι υπεύθυνο για τις αλληλεπιδράσεις και τη δημιουργία συνεργασιών, ως εκ τούτου ουσιαστικό και αναπόσπαστο μέρος των καθημερινών δραστηριοτήτων των ναυτιλιακών εταιρειών. Ωστόσο, το πολύπλοκο, συνεχώς μεταβαλλόμενο και πολυπολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν οι ναυτιλιακές εταιρείες, ωθεί στην υιοθέτηση πρακτικών, όπως είναι η ανάθεση των λειτουργιών τους σε εξωτερικούς συνεργάτες, για την αντιμετώπισή του. Στις ναυτιλιακές εταιρείες μια από τις πιο συνήθεις πρακτικές ανάθεσης είναι αυτής της διαχείρισης πληρωμάτων. Η επιλογή των εταιρειών που διαχειρίζονται πληρώματα αποδεικνύεται επομένως μια διαδικασία βαρύνουσας σημασίας. Μέχρι τώρα λίγη προσοχή έχει δοθεί στην αναζήτηση μεγιστοποίησης της αξίας ...
Σκοπός της έρευνας: Η ναυτιλιακή βιομηχανία χαρακτηρίζεται από τη συμμετοχή διαφόρων δρώντων που βρίσκονται σε όλο τον κόσμο. Ο ανθρώπινος παράγοντας διαδραματίζει από καιρό σημαντικό ρόλο στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Το ανθρώπινο στοιχείο, είτε ως υπάλληλος είτε ως συνεργάτης, είναι υπεύθυνο για τις αλληλεπιδράσεις και τη δημιουργία συνεργασιών, ως εκ τούτου ουσιαστικό και αναπόσπαστο μέρος των καθημερινών δραστηριοτήτων των ναυτιλιακών εταιρειών. Ωστόσο, το πολύπλοκο, συνεχώς μεταβαλλόμενο και πολυπολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν οι ναυτιλιακές εταιρείες, ωθεί στην υιοθέτηση πρακτικών, όπως είναι η ανάθεση των λειτουργιών τους σε εξωτερικούς συνεργάτες, για την αντιμετώπισή του. Στις ναυτιλιακές εταιρείες μια από τις πιο συνήθεις πρακτικές ανάθεσης είναι αυτής της διαχείρισης πληρωμάτων. Η επιλογή των εταιρειών που διαχειρίζονται πληρώματα αποδεικνύεται επομένως μια διαδικασία βαρύνουσας σημασίας. Μέχρι τώρα λίγη προσοχή έχει δοθεί στην αναζήτηση μεγιστοποίησης της αξίας μέσω της επιλογής επιχειρηματικών εταίρων (π.χ., γραφείων παροχής πληρωμάτων) ή υπαλλήλων (π.χ. ναυτικών). Ένας σημαντικός παράγοντας που υπαγορεύει τη διαδικασία επιλογής είναι ο τρόπος οργάνωσης και διαμόρφωσης συμπεριφορών των μελών ενός οργανισμού, δηλαδή η οργανωσιακή κουλτούρα των εταιρειών. Επιπλέον, λόγω του πολυπολιτισμικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργούν οι ναυτιλιακές εταιρείες, η καλλιέργεια προηγμένων δυνατοτήτων όπως η πολιτιστική νοημοσύνη (ο τρόπος διαχείρισης ατόμων από- αλλά και λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών σε- διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα) μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά στην επιλογή και διαχείριση των συνεργασιών ή (και) των υπαλλήλων.Αυτή η διατριβή προσπάθησε να αντιμετωπίσει το ζήτημα της επιλογής επιχειρηματικών εταίρων, διερευνώντας τα κριτήρια που χρησιμοποιούν οι ναυτιλιακές εταιρείες για την επιλογή εταιρειών παροχής πληρωμάτων ως επιχειρηματικών εταίρων. Προσπάθησε επίσης να εξετάσει πώς αυτή η διαδικασία επιλογής επιτρέπει τη δημιουργία αξίας και για τους δύο συνεργάτες (ναυτιλιακές εταιρείες και εταιρείες παροχής πληρωμάτων). Διερευνήθηκαν επίσης ο ρόλος της οργανωτικής κουλτούρας και της πολιτιστικής νοημοσύνης στη διαδικασία επιλογής συνεργατών. Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ανάγκες των εταιρειών εξαρτώνται από το μέγεθός τους εξετάστηκε ο ρόλος του μεγέθους των ναυτιλιακών εταιρειών.Μεθοδολογία: Για τους σκοπούς αυτής της εργασίας πραγματοποιήθηκε έρευνα και συλλέχθηκαν δεδομένα από 246 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που κατέχουν ή διαχειρίζονται πλοία. Τα δεδομένα αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας διερευνητικές και επιβεβαιωτικές αναλύσεις παραγόντων μέσω των στατιστικών πακέτων των AMOS και SPSS. Πραγματοποιήθηκαν αναλύσεις παλινδρόμησης και αναλύσεις διαμεσολάβησης των Barron και Kenny.Ευρήματα: Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν τα κριτήρια που χρησιμοποιούν οι ναυτιλιακές εταιρείες για να επιλέξουν εταιρείες παροχής πληρωμάτων ως επιχειρηματικούς εταίρους και ότι η αξία μεταξύ των συνεργατών μπορεί να επιτευχθεί βάσει ορισμένων κριτήριων: ποιότητα, συστάσεις, πρόσληψη και διαχείριση πληρώματος. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η οργανωσιακή κουλτούρα των ναυτιλιακών εταιρειών επηρεάζει σημαντικά τη διαδικασία επιλογής, ενώ η πολιτισμική νοημοσύνη αναδεικνύεται ως ενισχυτικός παράγοντας μεταξύ διαφορετικών τύπων οργανωτικής κουλτούρας και επιλογής επιχειρηματικών εταίρων.Πρωτοτυπία: Παρουσιάζονται τα κριτήρια με τα οποία οι ναυτιλιακές εταιρείες επιλέγουν ως συνεργάτη εταιρείες παροχής πληρωμάτων. Επιπλέον παρέχονται στοιχεία για τη δημιουργία, αύξηση ή ενίσχυση αμοιβαίων επωφελών συνεργασιών για τις ναυτιλιακές εταιρείες μέσα από τη διαδικασία επιλογής συνεργατών. Ακόμα αναδεικνύεται για πρώτη φορά ο ρόλος και η σπουδαιότητα της οργανωσιακής κουλτούρας των ναυτιλιακών εταιρειών ενώ εισάγεται για πρώτη φορά η έννοια της πολιτισμικής νοημοσύνης στο ναυτιλιακό κλάδο.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Purpose of the research: The shipping industry is characterized by the participation of various actors located around the world. The human factor has long played an important role in the shipping industry. The human factor, whether referring to employees or partners, is responsible for interactions and the creation of partnerships, and it is therefore an essential and integral part of the day-to-day activities of shipping companies. However, the shipping industry’s complex, ever-changing, and multicultural operational environment encourages the adoption of practices, such as outsourcing, to manage the human factor. One of the most common award practices for shipping companies is that of crew management. The selection of companies’ managing crews is therefore a crucial process. So far, little attention has been paid to maximizing value through the selection of business partners (such as crew agencies) or employees (seafarers). An important factor dictating the selection process is the w ...
Purpose of the research: The shipping industry is characterized by the participation of various actors located around the world. The human factor has long played an important role in the shipping industry. The human factor, whether referring to employees or partners, is responsible for interactions and the creation of partnerships, and it is therefore an essential and integral part of the day-to-day activities of shipping companies. However, the shipping industry’s complex, ever-changing, and multicultural operational environment encourages the adoption of practices, such as outsourcing, to manage the human factor. One of the most common award practices for shipping companies is that of crew management. The selection of companies’ managing crews is therefore a crucial process. So far, little attention has been paid to maximizing value through the selection of business partners (such as crew agencies) or employees (seafarers). An important factor dictating the selection process is the way an organization manages and shapes its members’ behavior—companies’ organizational cultures. Due to the multicultural business environment in which shipping companies operate, the cultivation of advanced capabilities, such as cultural intelligence (the way in which shipping companies operate in different cultural environments) can work in support of the selection and management of partnerships and/or employees. This thesis seeks to address the issue of selecting business partners by exploring the criteria shipping companies use to select manning agencies as business partners. It also tried to examine how the selection process allows value creation for both actors (shipping companies and manning offices). The role of organizational culture and cultural intelligence in the partner selection process was also explored. Finally, bearing in mind that companies’ needs depend on their size, the role of shipping companies’ size was also examined.Methodology: For the purposes of this work, a survey was carried out and data were collected from 246 Greek shipping companies that own or manage ships. The data were analyzed using exploratory and confirmatory analyses of factors through the AMOS and SPSS statistical packages. Regression analyses were carried out and mediation tests of Barron and Kenny were also used.Findings: The results determine the criteria used by shipping companies to select manning organizations as business partners and, consequently, the attributes that (hopefully) co-create value among partners, such as quality, recommendation, recruitment, and crew management. Additionally, the results demonstrate that the shipping companies’ individual organizational cultures significantly influence the selection process, while cultural intelligence facilitates communication between different types of organizational culture. Originality: The criteria by which shipping companies choose crew providers as their partners are presented. In addition, data are provided to create, increase, or strengthen mutually beneficial partnerships for shipping companies through the partner selection process. Furthermore, for the first time, the role and importance of organizational culture in the shipping industry and the concept of cultural intelligence in the context of the maritime sector are examined.
περισσότερα