Εφαρμογές εννοιών λιτής παραγωγής σε περιβάλλον υπηρεσιών

Περίληψη

Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών παροχής υπηρεσιών καθώς και η προσδοκώμενη αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες - λόγω των δημογραφικών αλλαγών και των τεχνολογικής εξελίξεων - καθιστούν την ανάγκη βελτίωσης της παραγωγικότητας στις υπηρεσίες πιο επίκαιρη από ποτέ. Παραδοσιακά, οι οργανισμοί παροχής υπηρεσιών χρησιμοποιούσαν τον παραγωγικό τομέα και τη μεταποίηση (manufacturing) ως πηγή έμπνευσης για τη βελτίωση των λειτουργιών τους. Ως εκ τούτου, η αδιαμφισβήτητη επιτυχία της Toyota Motor Company οδήγησε ακαδημαϊκούς ερευνητές και στελέχη επιχειρήσεων να μελετήσουν το σύστημα παραγωγής της Toyota και τη σχετική τάση του Lean Manufacturing ή «Λιτής Παραγωγής» (ΛΠ εφεξής) σε μια προσπάθεια να αποκωδικοποιήσουν και να μεταφέρουν τις ιδέες, τις στρατηγικές και τις μεθόδους της σε περιβάλλοντα υπηρεσιών. Σήμερα, σχεδόν είκοσι χρόνια μετά την εισαγωγή του όρου Lean Service ή «Λιτής Υπηρεσίας» (ΛΥ εφεξής) από τους Bowen και Youngdahl (1998), εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτήματα σχετικά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The fierce competition among service providers and the on-going growth in demand for services, due to demographic changes and advancements in technology, makes the need for improving the productivity in services more relevant than ever before. Traditionally, service companies have been looking at their manufacturing counterparts for sources of inspiration to improve operations. As such, the undisputed success of the Toyota Motor Company has led academic researchers and business practitioners to study the Toyota Production System and the associated movement of Lean Manufacturing in an effort to decode it and transfer its concepts, strategies and methods to different environments. Today, almost twenty years after the introduction of the term Lean Service by Bowen and Youngdahl (1998), there are still questions regarding its applicability. In this dissertation we shed light in aspects of the following research question: to what extent some important LM concepts can be adopted and adapted ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2020)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45376
ND
45376
Εναλλακτικός τίτλος
Lean manufacturing concepts in service environments
Συγγραφέας
Γλιάτης, Βασίλειος Αλέξανδρος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Μίνης Ιωάννης
Δούνιας Γεώργιος
Πλατής Αγάπιος
Δουκίδης Γεώργιος
Καβάσαλης Πέτρος
Κωνσταντέλου Αναστασία
Λεκάκος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Άλλες Επιστήμες Μηχανικού & Τεχνολογίας
Λέξεις-κλειδιά
Lean manufacturing in services
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
liii, 223 σ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.