Γλωσσική οικολογία στους τομείς της εκμάθησης και αξιολόγησης ξένων γλωσσών: η προφορική εξέταση γλωσσομάθειας ως πεδίο εμφάνισης της συμβολικής ικανότητας

Περίληψη

Το αρχικό ερώτημα της παρούσας διατριβής, που εξυπηρετεί ως αφορμή για την διερεύνηση του προβλήματος από διαφορετικό πρίσμα απ' ό,τι γινόταν μέχρι τώρα, αφορά το αντικείμενο της μέτρησης: ΤΙ είναι αυτό που πραγματικά αξιολογούμε στις προφορικές εξετάσεις γλωσσομάθειας; Ως αντικείμενο της μέτρησης θεωρείται μέχρι σήμερα η παραγωγή του υποψηφίου. Βάσει εμπειρικών δεδομένων μπορεί κανείς να παρατηρήσει, ότι η «παραγωγή του υποψηφίου» ως εννοιολογική κατασκευή (Konstrukt) φέρει δυσκολίες και ασάφειες ως προς τον προσδιορισμό της και την αξιολόγησή της με τη χρήση αντίστοιχων επικοινωνιακών κριτηρίων. Η παραπάνω διαπίστωση, σε σχέση με το γεγονός ότι οι κυρίαρχες κοινωνικές συνθήκες καθορίζουν ως στόχο της εκμάθησης ξένων γλωσσών περισσότερο την επιτυχημένη πιστοποίηση των γνώσεων παρά την εξέλιξη και καλλιέργεια της επικοινωνιακής ικανότητας και ότι η έρευνα στον τομέα της Ξενόγλωσσης Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης είναι στραμμένη περισσότερο προς την ποσοτικοποίηση, οδηγεί στο ακόλουθο συμπέρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The primary question of this dissertation concerns the subject of measurement: WHAT is really being evaluated in oral foreign language examinations? This question explores the problem from a different angle from what has been done so far. The candidate's oral production is still considered as the subject of standardized measurement in the field of foreign language assessment. Based on empirical data, one can observe that "Candidate Oral Production", as a construct, brings with it a number of difficulties and inconsistencies with regard to the exact definition of its nature. The same applies to its evaluation with the use of corresponding communicative criteria. In connection with the fact that the dominant social conditions promote a successful certification rather than the development of communicative competence, as the goal of foreign language learning, and the fact that research in the field of Educational and Foreign Language Assessment is aimed more towards quantification, the abo ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Die Frage, die die Problematik der vorliegenden Dissertation bildete und den Anlass zur näheren Forschung gab, ist die Frage nach dem WAS der Messung: WAS wird in mündlichen Sprachprüfungen gemessen? Der nach üblicher Praxis festgelegene Gegenstand der Messung, nämlich die Kandidatenproduktion, ist oft - basierend auf empirische Beobachtung - anhand der jeweils vorgeschriebenen kommunikativen Kriterien nur ungenau verstanden und dadurch auch schwer zu evaluieren. Betrachtet man die obige Feststellung hervorgehend aus oder zusammenhängend mit der Tatsache, dass die herrschenden sozialen Bedingungen die Testergebnisse statt die fremdsprachliche kommunikative Fähigkeit als Ziel des Fremdsprachenlernens bestimmen und dass die Evaluationsforschung den Fokus vielmehr auf Quantifizierung bzw. quantifizierbare Konstrukte legt, dann kann man leicht dazu gelangen, dass die Kandidatenproduktion als Gegenstand der Messung eher limitierend für die interaktionelle Natur einer mündlichen Sprachprüfun ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45345
ND
45345
Εναλλακτικός τίτλος
Linguistic ecology in the fields of foreign language learning and evaluation: the oral foreign language examination as a field for the study of symbolic competence
Sprachliche okologie im bereich des lernens und der valuation von fremdsprachen: die mündliche sprachprüfung als erscheinungsfeld symbolischer kompetenz
Συγγραφέας
Βώβου, Ευαγγελία (Έβελυν) Στυλιανός
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βηδενμάιερ Δάφνη
Χρύσου Μάριος
Μπατσαλιά Φρειδερίκη
Μπαλάση Ευδοκία
Τσόκογλου Αγγελική
Κιγιτσιόγλου - Βλάχου Αικατερίνη
Μητσικοπούλου Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Οικογλωσσολογία; Εκμάθηση δεύτερης - ξένης γλώσσας; Αξιολόγηση δεύτερης - ξένης γλώσσας; Συμβολική ικανότητα; Προφορική εξέταση γλωσσομάθειας; Αξιολόγηση προφορικών γλωσσικών δεξιοτήτων; Περιβάλλον προφορικής εξέτασης; Οικογλωσσολογική προσέγγιση; Συμβολική δράση; Συμβολική αναπαράσταση; Συμβολική εξουσία; Εξέταση ως διαπολιτισμική διάδραση; Γλωσσική οικολογία; Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας (ΚΠγ)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γερμανικά
Άλλα στοιχεία
clxi, 356 σ., εικ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα