Πρώιμες αλληλεπιδράσεις μητέρων με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότητα με τα βρέφη τους

Περίληψη

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) ορίζεται ως νευροαναπτυξιακή διαταραχή η οποία παρουσιάζει υψηλά ποσοστά κληρονομικότητας και εκδηλώνεται ήδη από την πρώιμη παιδική ηλικία, αλλά τα συμπτώματά της μπορεί να επιμένουν καθόλη τη διάρκεια της ζωής. Η παρούσα νατουραλιστική μελέτη έχει ως στόχο τη διαχρονική μελέτη ποιοτικών και ποσοτικών διαστάσεων της αλληλεπίδρασης βρεφών με τις μητέρες τους που παρουσιάζουν συμπτώματα ΔΕΠ-Υ. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 15 μητέρες και τα βρέφη τους, 7 μητέρες με συμπτώματα ΔΕΠ-Υ (ομάδα ΔΕΠ-Υ) και 8 μητέρες χωρίς συμπτώματα ΔΕΠ-Υ (ομάδα ελέγχου). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, και στις δύο ομάδες η διάρκεια συγχρονισμού των δυάδων αύξανε με την ηλικία των βρεφών. Ωστόσο, οι δυάδες της ομάδας ΔΕΠ-Υ παρουσίαζαν στατιστικά σημαντικά μικρότερη διάρκεια συγχρονισμού καθόλη την περίοδο της μελέτης, σε σύγκριση με τις δυάδες της ομάδας ελέγχου. Όσον αφορά το είδος της αλληλεπίδρασης οι δυάδες της ομάδας ΔΕΠ-Υ παρουσίαζαν στατιστικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a neurodevelopmental disorder that appears during childhood and insists to adulthood. The present naturalistic study aimed to longitudinal examine the development of temporal and qualitative aspects of the interaction between infant boys and their mothers with symptoms of ADHD. Fifteen mother-infant dyads participated in the study. Seven infants and their mothers with ADHD symptoms and 8 control dyads were video recorded at home during free–play interactions when infants were 2, 4, 6 and 9 months old. It was demonstrated that in both groups duration of synchronization increased with infants age. However, the ADHD dyads showed shorter duration of synchronization compared to the control group. ADHD dyads demonstrated shorter episodes of interpersonal play, humor and joint attention and longer episodes of indifferent play compared to the dyads of the control group. No group differences were observed in infants’ temperament. Moreover, dura ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45341
ND
45341
Εναλλακτικός τίτλος
Communication between infant – boys and their mothers with symptoms of ADHD
Συγγραφέας
Καραγιάννη, Ελένη - Μιχαλίτσα Παντελή
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Παπαηλιού Χριστίνα
Κάκουρος Ευθύμιος
Μανιαδάκη Αικατερίνη
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Καϊλα Μαρία
Νικολάου Ελένη
Ξανθάκου Ποτίτσα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
ΔΕΠ-Υ; Θεωρία διυποκειμενικότητας; Πρώιμες αλληλεπιδράσεις; Πρόγραμμα παρέμβασης στη ΔΕΠ - Υ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
422 σ., πιν., γραφ.