Πρόγραμμα συμβουλευτικής παρέμβασης πρωτογενούς πρόληψης των εξαρτήσεων σε φοιτητές / τριες που διανύουν την περίοδο της αναδυόμενης ενηλικίωσης

Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα μελετήθηκε η επίδραση μιας συμβουλευτικής παρέμβασης πρόληψης της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών σε Έλληνες φοιτητές που διανύουν την περίοδο της αναδυόμενης ενηλικίωσης. Πιο συγκεκριμένα, βασικός της στόχος ήταν να εξετάσει εάν η παρούσα παρέμβαση μπορεί να βελτιώσει τις απόψεις και να αυξήσει τις γνώσεις των φοιτητών για τις εξαρτησιογόνες ουσίες καθώς και να ενισχύσει τις ομαδικές τους δεξιότητες. Εξέτασε ακόμη το κλίμα της ομάδας ως παράγοντα αποτελεσματικότητας της παρέμβασης και την αξιολόγηση της διαδικασίας της παρέμβασης. Παράλληλα αξιολογήθηκε ο ρόλος του συντονιστή ως παράγοντας αποτελεσματικότητας της παρέμβασης καθώς επίσης και ο ρόλος των παρατηρητών ως αξιολογητές της. Η παρέμβαση, διάρκειας τριάντα ωρών και μιας τρίωρης επαναληπτικής συνάντησης, περιελάμβανε θέματα όπως: η αναδυόμενη ενηλικίωση, η εξάρτηση, αίτια και συνέπειες της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών, η φιλοσοφία της πρόληψης καθώς και εξάσκηση στις κοινωνικές και προσωπικές δεξιότητες που σχε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study investigated the effect of a preventive substance abuse counselling intervention program on Greek university students going through the period of emerging adulthood. More specifically, its primary purpose was to examine whether the present intervention can improve their views and increase their knowledge about substances as well as strengthen their group skills. Furthermore, it examined the group climate as an effectiveness factor of the intervention, and the evaluation of the intervention process. The role of the coordinator as an effectiveness factor of the intervention, as well as, the role of the observers as evaluators were also examined. The intervention, lasting thirty hours, consisted of topics such as: emerging adulthood, addiction, causes and consequences of substance abuse, the philosophy of prevention as well as training in social and personal skills related to substance use. In order to evaluate the intervention, a questionnaire was administered pre and p ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45109
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45109
ND
45109
Εναλλακτικός τίτλος
Counseling intervention program of substance abuse primary prevention for university students going through the period of emerging adulthood
Συγγραφέας
Λοϊζου, Δωροθέα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Στογιαννίδου Αριάδνη
Γιοβαζολιάς Θεόδωρος
Αθανασιάδου Χριστίνα
Γεωργάκα Ευγενία
Ψάλτη Αναστασία
Μπίμπου Ιωάννα
Κουνενού Καλλιόπη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Πρόληψη; Εξαρτησιογόνες ουσίες, χρήση; Αναδυόμενη ενηλικίωση; Αξιολόγηση; Παρέμβαση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
475 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)