Η δραματουργία και η χρήση της φωνής στην όπερα To the Lighthouse

Περίληψη

Η εργασία αυτή αποτελεί συνοδευτικό υπόμνημα στο κύριο μέρος της διδακτορικής μου διατριβής που είναι η σύνθεση της όπερας To the Lighthouse και εστιάζει στην διαλεκτική σχέση που ανέπτυξα ανάμεσα στην χρήση της φωνής και την δραματουργία, πολλές φορές επαναπροσδιορίζοντας τους ρόλους που επιτελούν αυτά τα δύο θεμελιακά στοιχεία στην παραδοσιακή όπερα. Μέσα από την προσωπική προβληματική που αναπτύσσω, τόσο σε αισθητικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο, προτείνεται η ύπαρξη ενός δυναμικού συνεχούς ανάμεσα στην παραδοσιακή όπερα και το μουσικό θέατρο, όπως αυτά καθορίζονται από την δεκαετία του 1960 και μέχρι σήμερα. Το υπόμνημα χωρίζεται σε τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, αρχικά οριοθετώ τους δύο χώρους ―όπερα και μουσικό θέατρο― με βάση αισθητικά και τεχνικά κριτήρια όπως αυτά προκύπτουν από την σχετική εργογραφία και την βιβλιογραφία. Στην συνέχεια τοποθετώ το To the Lighthouse σε ένα αισθητικό πλαίσι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This paper supplements the main part of my doctoral dissertation, namely the composition of the opera To the Lighthouse and focuses on the dialectical relationship that I developed between the use of voice and dramaturgy, most of the time redefining the roles that those fundamental elements play in an opera. Through a personal problematic that I develop, both in esthetic and technical level, the existence of a dynamic continuum between the traditional opera and music theatre is suggested, as these terms are defined since the 1960’s. The paper is divided into three main chapters. In the first chapter, I initially set the boundaries of the two fields (opera and music theatre), according to esthetic and technical criteria, as they occur as far as relative oevrue and bibliography is considered. Next, I place To the Lighthouse in an esthetic frame according to trends in the field and also a more general historical background. In the second chapter, I first present the evolution of dramaturg ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45051
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45051
ND
45051
Εναλλακτικός τίτλος
Dramaturgy and use of voice in the opera To the Lighthouse
Συγγραφέας
Σέγκλιας, Ζήσης (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαγεωργίου Δημήτριος
Λαπιδάκης Μιχαήλ
Στεφάνου Δανάη
Τσούγκρας Κωνσταντίνος
Κόκορας Παναγιώτης
Κυριακάκης Γεώργιος
Βούβαρης Πέτρος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική σύνθεση; Όπερα - μουσικό θέατρο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 239 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)