Η ποντιακή μουσική ως επέκταση της Βυζαντινής μουσικής: παιδαγωγική διάσταση

Περίληψη

Η διαπραγμάτευση του θέματος: «Η ποντιακή μουσική ως επέκταση της βυζαντινής μουσικής - παιδαγωγική διάσταση» σκοπό έχει: α) τη νοηματοδότησή του ως ιδιωματική ελεύθερη δυναμική γλώσσα ψυχής και αξία ζωής και β) την ανάδειξη του πολιτισμικού αυτού στοιχείου ως τέχνη και παραδοσιακό εργαλείο στο οποίο συμπυκνώνεται ο προσωπικός και ο ομαδικά ιδεολογικός και πολιτισμικός χαρακτήρας του λαού.Η μουσική είναι η προέκταση της φωνής του λαού η οποία με αποκαλυπτικό τρόπο εκφράζεται, επικοινωνεί, συγχρωτίζεται και τελικώς διαπλέκεται σε κάθε κοινωνική και πολιτισμική δράση μιας αέναης συλλογικής και δημιουργικής κινητικότητας. Η ύπαρξη και η χρήση της παραδοσιακής μουσικής τέχνης ως γλώσσα αποτελεί πηγή και παράγοντα ενίσχυσης της ποντιακής ταυτότητας Το κυρίως θέμα της παρούσας εργασίας επικεντρώνεται στη μουσική κληρονομιά ως παραδοσιακή τέχνη στα εθιμοτυπικά δρώμενα και ταυτόχρονα ως γλωσσικό και επικοινωνιακό εργαλείο στην κοινωνική και πολιτισμική ζωή του ποντιακού λαού και όχι μόνο. Σε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

There is a link between Greek traditional music (byzantine and pontian) with ancient Greek music, based mainly on musical systems and perceptions of the role of music in traditional rituals and especially as an educational tool. Next, a distinction is made between them as parallel musical traditions. Particular emphasis is given to the usability of the music both in the area of the church in which it covers and expresses the functional needs, while at the same time it makes the discourse of the church and its high theological messages, as well as in the field of cosmic and especially the aspect of music in the life of the pontic people through the ceremonial events, that are the reference points of the culture and tradition of the pontic people. It is therefore considered as a traditional instrument of art, characterized by spe-cific constants (sounds/modes; rhythms; rhythmic and melodic types; interweaving of different and specific sounds/modes as a single expanded tonality; tones a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44906
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44906
ND
44906
Εναλλακτικός τίτλος
Pontian music as an extension of Byzantine music: pedagogical dimension
Συγγραφέας
Γαϊτανίδης, Παύλος (Πατρώνυμο: Αλέξανδρος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας. Τομέας Ποιμαντικής Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αντωνίου Σπυρίδων
Καραθανάσης Αθανάσιος
Πάρης Νεκτάριος
Μπάκας Ιωάννης
Κακλαμάνος Δημοσθένης
Σκρέττας - Πλεξίδας Νικόδημος
Ρεράκης Ηρακλής
Αλεξάνδρου Μαρία
Χατζηκυριακίδης Κυριάκος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Έλληνες του Πόντου; Εθιμοτυπικά μουσικά δρώμενα; Κλειστή κοινωνία; Ποντιακή κοινότητα; Τονικός ρυθμός; Ρυθμικός παλμός; Ήχος πρώτος και ήχος πλάγιος του πρώτου; Τροπικό μουσικό σύστημα; Ποντιακά μουσικά όργανα; Παιδαγωγικό εργαλείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
425 σ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)