Εκτελεστικός έλεγχος, γλώσσα, λογική σκέψη και ενημερότητα: σχέσεις κατά την σχολική και εφηβική ηλικία
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις σχέσεις μεταξύ αναστολής, μετατόπισης, εργαζόμενης μνήμης, συλλογιστικής σε διαφορετικά γνωστικά πεδία (λεκτικό, πειραματικό, ποσοτικό, χωροταξικό), επίγνωσης των συλλλογιστικών διεργασιών, και γλώσσας από τα 9 έως τα 15 χρόνια. Στην έρευνα συμμετείχαν 198 μαθητές και μαθήτριες, ηλικίας από 8 έως και 15 ετών. Οι συμμετέχοντες εξετάστηκαν ατομικά με τρεις συστοιχίες έργων. Η πρώτη περιλάμβανε έργα σχετικά με την αναστολή, την μετατόπιση και την εργαζόμενη μνήμη μέσω τριών συμβολικών συστημάτων(λεκτικό, αριθμητικό, χωροταξικό). . Η δεύτερη αποτελείτο από έργα που διερευνούν την συλλογιστική ικανότητα των συμμετεχόντων σε τέσσερα πεδία γνώσης (λεκτική, αριθμητική, χωροταξική και αιτιώδης συλλογιστική ικανότητα). Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να επεξεργαστούν τα έργα αυτά και να εκφράσουν τις μεταγνωστικές τους εκτιμήσεις σχετικά με την ευκολία των έργων αλλά και την ορθότητα της λύσης που έδωσαν. Η τρίτη συστοιχία περιλάμβανε έργα που εξετάζουν τις δύο διαστάσ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The following thesis examines basic factors of human intelligence, their relations and role in the cognitive development of pupils and students in primary and secondary education (from 3rd up to 10th Grade). The theoretical framework of this research derives from Demetriou's theory of the architecture of the mind, which describes the cognitive development in four cycles with two phases in each. We explored relations between inhibition, shifting, working memory, reasoning in different domains, cognizance (i.e. awareness about reasoning) and language in 198 boys and girls from 9 to 15 years of age, which corresponds in the 3rd and 4th developmental cycle. Participants were examined with tasks addressed to all processes. Analysis of variances showed that all processes developed systematically throughout the period studied. Structural equation modelling revealed a powerful common construct (g) underlying reasoning and language processes. All domain - specific cognitive, language and cogniz ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.41 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.