Διερεύνηση στρατηγικών χρήσης λεξικού μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου

Περίληψη

«Τὸ πρῶτο βιβλίον ἑκάστου ἔθνους εἶναι τῆς γλώσσης του τὸ Λεξικόν, ἤγουν ἡ συνάθροισις καὶ ἔρευνα τῶν συμβόλων μὲ τὰ ὁποία ἐκφράζει τὰς ἰδέας του». Με αυτά τα λόγια, ο Κοραής αποδίδει την εικόνα του λεξικού μέσα από τα μάτια ενός λεξικογράφου. Μιας εικόνας που προσδίδει στο λεξικό μια πολυεπίπεδη διάσταση, κοινωνικής και εκπαιδευτικής προσέγγισης. Ποια είναι όμως η σχέση μεταξύ της προσδοκώμενης χρήσης του λεξικού και της πραγματικής χρήσης του; Τι συμβαίνει όταν ο χρήστης επιλέγει να χρησιμοποιήσει το λεξικό; Πότε και πώς το χρησιμοποιεί; Είναι αποτελεσματικός κατά την αναζήτηση στο λεξικό; Μια σειρά ερωτημάτων που έχουν προκύψει ανά τα χρόνια μελέτης, που όμως ένα μεγάλο μέρος τους μένει αναπάντητο. Η χρήση του λεξικού εξετάζεται μέσα από το πρίσμα των Στρατηγικών Εκμάθησης της γλώσσας, μιας προσέγγισης που αποσκοπεί στην αυτενέργεια του μαθητή κατά τη διαδικασία της μάθησης, θέτοντας τον ίδιο τον μαθητή ως τον βασικό διαχειριστή της μάθησής του. Η χρήση του λεξικού θεωρείται ως μία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

According to Korais ‘The first book of every nation is the dictionary’ and thus he portrays it through the eyes of a lexicographer. This image gives the dictionary a multi-level dimension, both social and educational. But what is the relationship between the actual and the expected use of the dictionary? When and how is it used and what happens when learners resort to it? What are the characteristics of an effective dictionary search? These are only a few questions which have come up over the years of study, a number of which still remain unanswered.Dictionary use is closely related to the Language Learning Strategy theory since it is labelled as a cognitive strategy allowing students to manage and self-regulate the knowledge they receive during the learning process. Several studies have actually shown that dictionaries are closely related to successful language learning enhancing vocabulary and contributing to the effective comprehension and production of the written language. The aim ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43947
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43947
ND
43947
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating dictionary use strategies of elementary and junior-high students attending Greek school
Συγγραφέας
Χατζηπαπά, Ελισάβετ-Ελένη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γαβριηλίδου Ζωή
Ιορδανίδου Άννα
Ευθυμίου Αγγελική
Καμπάκη Πηνελόπη
Ξυδόπουλος Γεώργιος
Μάρκος Άγγελος
Κατσούδα Γεωργία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Χρήση λεξικού; Γλωσσικές στρατηγικές μάθησης; Στρατηγικές χρήσης λεξικού; Στρατηγική χρήση του λεξικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
256 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)