Περίληψη
Η ποιότητα ζωής των εφήβων περιλαμβάνει σωματικούς, ψυχικούς, πνευματικούς και κοινωνικούς παράγοντες της ευημερίας τους, όπως αυτοί τους αντιλαμβάνονται. Οι διαπροσωπικές σχέσεις των εφήβων, μέσα από την ομαδικότητα, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ποιότητα ζωής και αποτελούν προγνωστικό παράγοντα της κοινωνικής συμπεριφοράς αυτών, στην οποία περιέχονται κοινωνικές δεξιότητες. Οι κοινωνικές δεξιότητες είναι διαπροσωπικές συμπεριφορές, οι οποίες προωθούν, την ποιότητα ζωής του ατόμου, την αποδοχή του από την κοινωνία και ταυτόχρονα είναι σημαντικές για την προσαρμογή του σ’ αυτήν. Ο παραδοσιακός χορός αποτελεί ομαδική φυσική δραστηριότητα και αναψυχή και φαίνεται ότι συμβάλλει στην ποιότητα ζωής και στις κοινωνικές δεξιότητες των εφήβων. Σκοπός της διατριβής ήταν η διερεύνηση της συμβολής εκπαιδευτικών προγραμμάτων παραδοσιακών χορών σε συλλόγους δραστηριοτήτων χορού, αλλά και εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων με θέμα τον παραδοσιακό χορό, στην ποιότητα ζωής των συμ ...
Η ποιότητα ζωής των εφήβων περιλαμβάνει σωματικούς, ψυχικούς, πνευματικούς και κοινωνικούς παράγοντες της ευημερίας τους, όπως αυτοί τους αντιλαμβάνονται. Οι διαπροσωπικές σχέσεις των εφήβων, μέσα από την ομαδικότητα, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ποιότητα ζωής και αποτελούν προγνωστικό παράγοντα της κοινωνικής συμπεριφοράς αυτών, στην οποία περιέχονται κοινωνικές δεξιότητες. Οι κοινωνικές δεξιότητες είναι διαπροσωπικές συμπεριφορές, οι οποίες προωθούν, την ποιότητα ζωής του ατόμου, την αποδοχή του από την κοινωνία και ταυτόχρονα είναι σημαντικές για την προσαρμογή του σ’ αυτήν. Ο παραδοσιακός χορός αποτελεί ομαδική φυσική δραστηριότητα και αναψυχή και φαίνεται ότι συμβάλλει στην ποιότητα ζωής και στις κοινωνικές δεξιότητες των εφήβων. Σκοπός της διατριβής ήταν η διερεύνηση της συμβολής εκπαιδευτικών προγραμμάτων παραδοσιακών χορών σε συλλόγους δραστηριοτήτων χορού, αλλά και εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων με θέμα τον παραδοσιακό χορό, στην ποιότητα ζωής των συμμετεχόντων εφήβων, στις κοινωνικές δεξιότητες, στην ανάπτυξη θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς και αισθημάτων για ομαδική εργασία. Στην έρευνα συμμετείχαν, σε τρεις ομάδες, 280 έφηβοι /βες μαθητές/τριες ηλικίας 12-13 ετών, οι γονείς τους και 54 καθηγητές τους. Η πρώτη ομάδα δεν ασχολήθηκε συστηματικά με καμιά χορευτική ή αθλητική δραστηριότητα, σε εξωσχολικό χρόνο. Η δεύτερη ομάδα, συμμετείχε, για πρώτη φορά, μόνο σε εκπαιδευτικά προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με θέμα τον παραδοσιακό χορό, σε εξωσχολικό χρόνο. Η τρίτη ομάδα συμμετείχε για πρώτη φορά μόνο σε προγράμματα συλλόγων δραστηριοτήτων χορού, σε εξωσχολικό χρόνο. Στην έρευνα, κατά τις τρεις μετρήσεις, χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια «KIDSCREEN-52» της ποιότητας ζωής, «Κλίμακα Κοινωνικής Συμπεριφοράς στο Σχολείο» της κοινωνικής συμπεριφοράς, «Κλίμακα Αισθημάτων για την Ομαδική Εργασία» της προτίμησης σε ομαδική εργασία, «MESSY II», των κοινωνικών δεξιοτήτων. Η δεύτερη μέτρηση έγινε επτά μήνες, μετά την πρώτη και ακολούθησε η μέτρηση διατήρησης. Από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι εκπαιδευτικά προγράμματα παραδοσιακού χορού συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας ζωής και των κοινωνικών δεξιοτήτων, εφήβων, επειδή αποδείχθηκε ότι αυτά συμβάλλουν στους περισσότερους παράγοντες της ποιότητας ζωής και των κοινωνικών δεξιοτήτων, από τις εκτιμήσεις των ίδιων, των γονέων τους και των καθηγητών τους. Συμπερασματικά, τα εκπαιδευτικά προγράμματα παραδοσιακού χορού συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην θετική κοινωνική συμπεριφορά, στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και αισθημάτων για ομαδική εργασία, συμμετεχόντων/σων εφήβων μαθητών/τριων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Adolescents’ quality of life contains physical, emotional, social and functional components of wellness, at least in the way they conceive it. The interpersonal relationships of adolescents, through teamwork, have a significant impact in quality of life and act as a predictive element of an adolescent’s development of social relationships and skills. Social skills are interpersonal attitudes that contribute in the enhancement in quality of life of an adolescent, their acceptance by society as well as their incorporation in it. Greek Traditional dance, as a well established social activity, leisure, seem to be highly related with the development of social skills and the quality of life of the adolescents. The purpose of the present thesis is to study the impact of Greek traditional dancing programs, either organized by nonprofit private societies or as part of the educational process in public schools, in the development of the social identity and interaction of adolescents as well as ...
Adolescents’ quality of life contains physical, emotional, social and functional components of wellness, at least in the way they conceive it. The interpersonal relationships of adolescents, through teamwork, have a significant impact in quality of life and act as a predictive element of an adolescent’s development of social relationships and skills. Social skills are interpersonal attitudes that contribute in the enhancement in quality of life of an adolescent, their acceptance by society as well as their incorporation in it. Greek Traditional dance, as a well established social activity, leisure, seem to be highly related with the development of social skills and the quality of life of the adolescents. The purpose of the present thesis is to study the impact of Greek traditional dancing programs, either organized by nonprofit private societies or as part of the educational process in public schools, in the development of the social identity and interaction of adolescents as well as their ability to function harmonically as a team with others. The research studied 280 adolescents of ages 12-13, their parents and 54 of their teachers, separated into three population groups. The first group was constituted of adolescents who took up in extracurricular school activities based on traditional dances. The second group was constituted of adolescents participating in Greek traditional dancing programmers organized by non-profitable cultural clubs-institutions. The third group was made up of adolescents who did not take up any physical activity in their free time. The research data was collected through the use of the “KIDSCREEN-52” questionnaire for the quality of life, the "Scale of social behavior in schools” questionnaire to study social behaviour of adolescents, the “Sentiments for teamwork scale» questionnaire to study adolescent’s attitude towards teamwork and the “MESSY II” to measure social skills. The second measurement took place 7 months after the first one and then the measure maintenance followed suit. The results showed that traditional dancing programs seemed to have ameliorated the participant’s social behaviour, honed their respective skills and increased their capabilities to work in teams as well as their quality of life as they themselves, their parents and teachers testified. In conclusion, as shown by the research, the traditional dancing programs contributed to the quality of life and cultivation of social skills of adolescents.
περισσότερα