Το πρόβλημα της εννοιολογικής αλλαγής στο χώρο των φυσικών επιστημών: μεθοδολογικά και θεωρητικά ζητήματα
Περίληψη
Η παρούσα διατριβή έχει στόχο να διερευνήσει ορισμένα μεθοδολογικά ζητήματα που έχουν προκύψει στο χώρο της μελέτης της γνωστικής ανάπτυξης και να συμβάλλει στην επιστημονική συζήτηση γύρω από αυτά καθώς και να διερευνήσει το είδος των εννοιολογικών αλλαγών που λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης και της μάθησης των φυσικών επιστημών. Διεξήχθησαν 5 πειράματα που σκοπό είχαν i τη διερεύνηση της επίδρασης διαφορετικών μεθοδολογιών [είδος ερωτηματολογίου (ανοικτό-κλειστό) χρήση εξωτερικών μοντέλων (υδρόγειος-χάρτης] στις ιδέες των παιδιών για το φυσικό κόσμο καιii τη μελέτη του ερωτήματος αν και πώς η διαδικασία της εννοιολογικής αλλαγής συσχετίζεται με επανακατηγοριοποιήσεις εννοιών. Τα αποτελέσματα του 1ου πειράματος υποστηρίζουν ότι διαφορετικές μεθοδολογίες αναδεικνύουν διαφορετικές μορφές του γνωρίζειν που κυμαίνονται από την απλή αναγνώριση των επιστημονικών πληροφοριών μέχρι την ανάκληση και παραγωγική χρήση της επιστημονικής γνώσης.Το 2ο πείραμα ενίσχυσε την υπόθεση ότι τ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of the present dissertation is to investigate certain methodological issues that have arisen in the field of cognitive development research and to contribute to the discussion regarding these issues, and also to investigate the type of conceptual change that takes place during development and learning of physics. Five experiments were conducted which focused on the investigation of i the effect of different methodologies [different types of questionnaires (open-closed) use of external models (globe-map)] on children’s understanding of physics and ii the question whether and how the process of conceptual change is related to the re-categorization of concepts. The results of the 1st experiment support the claim that different methodologies reveal different modes of knowing that range from a simple recognition to the generative use of the scientific information. The 2nd experiment added to the hypothesis that cognition is distributed and is the outcome of the interaction bet ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.45 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.