Η συμβολή των υλικών και εμπειρικών αγορών στην ευτυχία: διευρύνοντας τη σύσταση εμπειρίας

Περίληψη

Σύμφωνα με τη σύσταση εμπειρίας, οι βιωματικές (εμπειρικές) αγορές, όπως εισιτήρια συναυλιών και ταξίδια, συμβάλλουν περισσότερο στην ευτυχία από ότι οι αγορές υλικών αγαθών, όπως ρούχα και αυτοκίνητα. Η πιο βαθιά εξέταση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και οι εμπειρικές εξηγήσεις που παρέχονται για το φαινόμενο αυτό αποκαλύπτει κάποιες ασυμμετρίες στη φύση των δύο τύπων αγορών, οι οποίες συμβάλλουν στο πλεονέκτημα που έχουν οι βιωματικές αγορές ως προς την ευτυχία. Ως εκ τούτου, η σύσταση εμπειρίας φαίνεται να εξηγεί μόνο εν μέρει τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης και ευτυχίας, περιορίζοντας έτσι την αξία οποιασδήποτε σύστασης προς τους καταναλωτές για μεγιστοποίηση της ευτυχίας από τα χρήματα που δαπανούν.Η παρούσα έρευνα προτείνει και εξετάζει δύο ασυμμετρίες που δίνουν στις εμπειρικές αγορές ένα πλεονέκτημα ευτυχίας. Συγκεκριμένα, η παρούσα μελέτη υποθέτει ότι οι βιωματικές αγορές είναι εγγενώς πιο ηδονικές και αυτο-εκφραστικές από τις υλικές αγορές. Επίσης, υποθέτει ότι μόλις αυτές οι ασυμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The experience recommendation posits that experiential purchases, such as concert and airplane tickets, contribute more to happiness than material purchases, such as clothes and cars. Closer examination of the extant research on the topic and the empirical explanations provided for this effect, reveals underlying asymmetries in the nature of these purchases, which contribute to the happiness advantage of experiential purchases. As such, the experience recommendation seems to only partially explain the relationship between consumption and happiness, thus limiting the value of any consumer recommendation for maximizing happiness from spending.In line with recent studies focusing on specific properties of material and experiential purchases, the present research proposes and examines two asymmetries which give experiential purchases a happiness advantage. Specifically, the present study hypothesizes that experiential purchases are inherently more hedonic and self-expressive than material ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43224
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43224
ND
43224
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of experiential and material purchases to happiness: expanding the experience recommendation
Συγγραφέας
Κούση, Σοφία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Κοκκινάκη Φλώρα
Μπάλτας Γεώργιος
Ήντουνας Κωνσταντίνος
Σκαρμέας Διονύσης
Δημητριάδης Σέργιος
Σιώμκος Γεώργιος
Ανδρονικίδης Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Ευτυχία; Υλικές αγορές; Εμπειρικές αγορές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
263 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)