Εργαστηριακές εφαρμογές των ψηφιακών τεχνολογιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη χρήση διαδραστικού πίνακα

Περίληψη

Η συγκεκριμένη διατριβή εντάσσεται στο ερευνητικό πεδίο των ψηφιακών Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και της εφαρμογής τους στις Φυσικές Επιστήμες και αφορά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και ειδικότερα στη χρήση του Διαδραστικού Πίνακα ή/και των Διαδραστικών Συστημάτων ως εκπαιδευτικού/τεχνολογικού εργαλείου για την δημιουργία ψηφιακού υλικού προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως μια ολοκληρωμένη διαδραστική πλατφόρμα στη διδασκαλία των Φυσικών του Δημοτικού Σχολείου.Η βασική ιδέα και σκοπός της έρευνας ήταν η οργάνωση, η σύνθεση και η εφαρμογή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή, εκμεταλλευόμενο όλες τις επιπλέον λειτουργίες του Διαδραστικού Πίνακα, προκειμένου να διδαχθεί το μάθημα των Φυσικών στο Δημοτικό Σχολείο και να διαπιστωθεί αν και κατά πόσο το συγκεκριμένο τεχνολογικό μέσο μπορεί να βοηθήσει περισσότερο τους μαθητές να εμβαθύνουν στις Φυσικές Επιστήμες, να εξηγήσουν καλύτερα τα φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω τους, να αναπτύξουν μεταγνωστικές ικανότητες/δεξιότητες και τελικά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This specific research takes in account the ICT Technologies and especially the use of an Interactive Whiteboard for the teaching of Science in Primary Schools. The main idea and purpose of the research was the development, and implementation of specific educational material in digital form, while taking advantage of all the additional benefits of an Interactive Whiteboard, in order to teach Science lessons in Primary School. Additionally we wanted to determine whether an Interactive Whiteboard can help students to emphasize into Science, to better explain the phenomena around them, and finally to develop metacognitive skills and understand better the physics laws. Our proposal incorporates dynamic simulations of the microkosmos that were adapted accordingly for use by pupils through an Interactive Whiteboard and with which we aspire to increase the educational benefits for students especially in the chapter of Heat and Temperature as it is introduced in school books .

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42712
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42712
ND
42712
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching science in primary education using an interactive whiteboard and ICT technologies
Συγγραφέας
Μιτζήθρας, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καλκάνης Γεώργιος
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Κώτσης Κωνσταντίνος
Βαβουγυιός Διονύσιος
Ψυχάρης Σαράντος
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαδραστικός πίνακας; Τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών; Φυσική; Πειραματισμός; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Επιστημονική Μέθοδος; Ανακαλυπτική μάθηση; Μικρόκοσμος; Προσομοιώσεις; Ομαδοσυνεργατική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
293 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)