Παράγοντες που επηρεάζουν τις επαγγελματικές επιλογές μαθητών λυκείου με μαθησιακές δυσκολίες

Περίληψη

Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τους παράγοντες που επηρεάζουν τις επαγγελματικές επιλογές των μαθητών λυκείου που παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία. Συγκεκριμένα επιδιώκει να καταγράψει τα επίπεδα: α) της συνολικής,γενικής, ακαδημαϊκής και κοινωνικής αυτοεκτίμησης, β) των επαγγελματικών ενδιαφερόντων και γ) της επαγγελματικής αυτεπάρκειας των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία. Για την πληρέστερη και ακριβέστερη καταγραφή των παραπάνω παραγόντων συγκροτήθηκαν δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία ενώ η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει μαθητές γενικού πληθυσμού.Συγκεκριμένα συμμετείχαν 346 μαθητές διαγνωσμένοι από ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ως μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία (ποσοστό 46,63% του δείγματος) και 396 μη δυσλεκτικοί μαθητές (ποσοστό 53,36 % του δείγματος). Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία που συμμετείχαν είναι αγόρια. Συνολικά συμμετείχαν 248 δυσλεκτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research investigates the factors that influence learning disabled high school students career choices. Moreover the research presents the levels of: a) total, general, academic and social self esteem, b) career interests and c) career self efficacy. Two groups were constituted. The first group includes learning disabled while the second group includes general population students.742 students participated in the research. Moreover 342 students were diagnosed by official assessment centres (KE.D.D.Y) as students with special learning disabilities-dyslexia (percentage 46,63% of the sample) and 396 on the other hand non learning disabled students (percentage of 53, 36% of sample). 248 of the learning disabled students are boys (percentage 71, 67% of the sample) while 98 learning disabled students are girls (percentage 28, 32% of the sample). On the other hand 246 non learning disabled students are boys (percentage 62,12%) while 150 non learning disabled students are girls (per ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42612
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42612
ND
42612
Εναλλακτικός τίτλος
Factors affecting career choices of learning disabled high school students
Συγγραφέας
Χριστακόπουλος, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Διονύσιος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Αγωγής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Δράκος Γεώργιος
Αντωνίου Αλέξανδρος - Σταμάτιος
Σαλμόντ Ελευθερία
Βρεττός Ιωάννης
Μπάμπαλης Θωμάς
Δελλασούδας Λαυρέντης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες; Επαγγελματική επιλογή; Αυτοεκτίμηση; Επαγγελματικά ενδιαφέροντα; Επαγγελματική αυτεπάρκεια; Συμβουλευτική μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2, xxvii, 307 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)