Προσχολικοί δείκτες πρόβλεψης της αναγνωστικής επίδοσης

Περίληψη

Πολλές διαχρονικές έρευνες έχουν διεξαχθεί με στόχο τoν προσδιορισμό προβλεπτικών δεικτών της αναγνωστικής επίδοσης και έχουν καταδείξει ότι μια σειρά δεξιοτήτων που αναπτύσσονται από το παιδί πριν την τυπική εκπαίδευση, θέτει τα θεμέλια για την μετέπειτα αναγνωστική επίδοση. Σκοπός της παρούσας διαχρονικής μελέτης είναι να εξετάσουμε εάν συγκεκριμένες δεξιότητες που αναπτύσσονται από την προσχολική ηλικία μπορούν να προβλέψουν την αναγνωστική επίδοση στην Α΄ και Β΄Δημοτικού. Στην διαχρονική αυτή μελέτη συμμετείχαν 287 παιδιά (146 αγόρια και 141 κορίτσια), τα οποία είχαν όλα μητρική γλώσσα την ελληνική και εξετάστηκαν κατά το τρίτο τρίμηνο της φοίτησής στο νηπιαγωγείο, στην πρώτη και τη δευτέρα τάξη του δημοτικού σχολείου. Στην προσχολική ηλικία αξιολογήθηκε η φωνολογική επίγνωση (συλλαβική κατάτμηση, αναγνώριση κοινού αρχικού φωνήματος, απάλειψη συλλαβής και φωνήματος), η ταχύτητα κατονομασίας εικόνων, η φωνολογική βραχύχρονη μνήμη (αριθμητικό μνημονικό πεδίο και επανάληψη ψευδολέξεω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

A lot of longitudinal studies have been carried out aiming at the determination of predictors of reading performance. Most of them have shown that a set of skills that are developed by the child before the formal education, places the foundations for the later reading score. The aim of present longitudinal study was to examine if specific skills that are developed during preschool years could predict the reading score in the first and second grade of primary school. In this longitudinal study 287 children (146 boys and 141 girls) participated, whose mother tongue was Greek and they were examined during the third term in the kindergarten and in the first and second grade of primary school. At the kindergarten, the phonological awareness (syllable segmentation, recognition of common initial phoneme, deletion of syllable and phoneme), the rapid automatized naming (RAN), the phonological short-term memory (digit span and repetition of nonwords), the auditory processing (discrimination of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25518
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25518
ND
25518
Εναλλακτικός τίτλος
Kindergarten predictors of reading skills
Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Άρτεμις
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Βλάχος Φίλιππος
Καραπέτσας Αργύρης
Κισσέογλου Γρηγόριος
Ζαφειροπούλου Μαρία
Ανδρέου Γεωργία
Γκανά Ελένη
Μποτσόγλου Φαίνια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προσχολική ηλικία; Δημοτικό σχολείο; Φωνολογική επίγνωση; Προφορικός λόγος; Φωνολογική βραχύχρονη μνήμη; Αναγνωστική επίγνωση; Ευχέρεια, ακρίβεια, κατανόηση ανάγνωσης; Δυσκολίες ανάγνωσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
238 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)